katartik

Mit ad egy önismereti és személyiségfejlesztő tréning?

2016. február 18. - ruttnerkata

Találd meg önmagad, ismerd meg önmagad, add önmagad! Ezek a mondatok sokszor elpufogtatott közhelyekké válnak, mert azt hisszük minden helyzetben nem mutathatjuk meg az igazi énünket. Sokszor "könnyebb" az utunkat berögzült szokásaink szerint járni és a rendszeresen használt mintákkal megoldani az elénk kerülő feladatokat. De mégis, mit tehetünk, ha vágyunk a balance-ra, ha nem mások hanem a saját életünket akarjuk élni? Lehet például azt csinálni, hogy tudatosan figyeljük magunkat helyzetekben. Felismerjük gyengeségeinket, erősségeinket, így egyre inkább kikristályosodik valódi személyiségünk és ettől egy idő után megtanulunk boldogabban és kiegyensúlyozottabban élni. De a folyamatos analizálásánál vannak gyorsabb és intenzívebb módszerek is amelyek elvezetnek saját magunkhoz. 

d134d5c5f2070bf872239a19b55f8562.jpg

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

A CIKK FOLYTATÓDIK, KATTINTS A TOVÁBB GOMBRA 

Már többször írtam róla, hogy néhány hónapja elkezdtem járni a Dr. Bodó Coaching képzésére. A tanfolyam része volt egy négy napos, nagyon intenzív személyiségfejlesztő tréning is, ahol különböző feladatokon keresztül napról napra közelebb jutottunk saját magunkhoz. Kora reggeltől, késő estig csináltuk a feladatokat, amelyeknek hatását még hetekkel a tréning után is éreztem. Nehéz és sok lenne leírni, hogy pontosan melyek is azok a pszichológiai módszerek, amelyek kinyitottak bezárt ajtókat és amelyek által beléphettem a gondolataim és érzéseim olyan szegletibe, amiket hónapokon vagy akár éveken keresztül elnyomtam. A tréning után sokkal jobban kezeltem a mindennapi problémákat, sokkal pozitívabb lettem és egy csomó olyan súlytól megszabadultam, amelyek belülről feszítettek. Le tudtam zárni rég le nem zárt kapcsolatokat, el tudtam engedni azokat, akiket már el kellett volna engednem. Mindennél jobban elkezdett érdekelni az aki én vagyok, megszűnt a félelmem a jövőtől és bizalommal telve vártam, hogy megérkezzen az új. 

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

Egy ilyen tréning nagyon intenzív, négy nap folyamatos, tudatos és irányított önvizsgálat. Sokkal közelebb vitt saját magamhoz, mint az elmúlt egy évem, amikor tényleg tudatosan próbáltam megtudni, hogy pontosan mire is vágyom, pontosan ki is vagyok. Persze most is előfordul, hogy a mindennapok akadályai próbára tesznek, az örömök mellett, van hogy elfáradok és nem tudom úgy kezelni a dolgokat, ahogy szeretném. De nagyon fontos különbség a korábbi kiakadásaimhoz és frusztráltságomhoz képest, hogy most már van tapasztalatom és tudom, hova kell visszanyúlnom magamba erőért és energiáért. És arra is folyamatosan figyelek, hogy minél inkább beépítsem azokat a dolgokat az életembe, amelyeket a tréning alatt felfedeztem. 

HA ÉRDEKEL A COACHING, NÉZD MEG A DR. BODÓ COACHING WEBOLDALÁT

Ezek közül néhányat, most vázlatosan összeszedtem Nektek. 

1. Kiderült, hogy nagyon sok dolgot elnyomtam magamban, hogy sokszor nem úgy mondtam ki azt, ami bennem van és fájt, mint ahogy valójában volt. Egyszerűen letagadtam az érzéseimet, kontrolláltam, elzártam, még ha néha elő is húztam gyorsan visszatömködtem. A sérelmek felszínre hozása egyáltalán nem volt könnyű, napokig úgy járkáltam, mint egy alvajáró, de arra hívták fel a figyelmemet, hogy ki kell mondjam ami bennem van, úgy ahogy van és leginkább el kell engedjem azt ami nekem nem jó. 

2. Kitartóbb lettem, megtanultam egyszerre csak egy dologra koncentrálni és tudom, ha erősen figyelek, akkor képes vagyok megcsinálni. 

3. Minden úgy van, ahogy van nincs más lehetőség. Én a jelenben megteszek mindent, a jövőben pedig úgy lesz minden, ahogy lesz. Ha káosz van bennem elcsendesedem és a jelenre koncentrálok, majd minden rendeződik.

4. Őszintén kimondom amit gondolok, magamat adom, a környezetem pedig eszerint formálódik.

5. Ha valakiről ítélkezem felteszem azt a kérdést, hogy: biztos, hogy így van? Mi lehet a sztorija? Próbálok nem ítélkezni...

Hogy kiből mit hoz ki egy ilyen tréning egyénfüggő, a felsorolt öt ráismerés persze nagyon vázlatos leírás, ennél sokkal több minden van bennem, amelyet kaptam magamtól ebben a négy napban. Az viszont biztos, hogy rengeteget ad és ha okosan kezeljük a tanultakat, akkor nem csak az intenzív önismeret után kamatozik ez a tudás, hanem később is jó alapot biztosít a folyamatos fejlődésre. 

HA SZOMORÚ VAGY, MERT VÉGE A BEJEGYZÉSNEK LÁJKOLD A KATARTIKOT A FACEBOOKON  ITT 

 

 

süti beállítások módosítása