katartik

A boldogság tanulható

Egy boldogságterapeuta receptjei

2015. szeptember 27. - ruttnerkata

Kiss Kata boldogságterapeuta, másfél hónapja hozott össze vele az élet. Online, boldogságfrekvencia néven futó kurzusára hívott meg, kérte, hogy próbáljam ki. Picit szkeptikus voltam, de akkor örültem ennek a lehetőségnek. Gondoltam mától boldog ember leszek. Na persze nem ment csettintésre, nem ilyen egyszerű a dolog. A kurzus öt hetes volt és minden napra jutott egy-egy olyan feladat, légzésgyakorlat, meditáció, ami tényleg segítségére lehet az embernek. Kata a programjában olyan dolgokkal irányít, amelyek saját tapasztalataiból születtek. Én speciel komolyan vettem és minden nap foglalkoztam a feladatokkal. Kata adta a motivációt én pedig engedtem, hogy a szebb oldalát lássam a világnak. Interjú. 

kata1-300x216.jpg

Hogy kezdődött az útkeresésed? 

Kilenc évvel ezelőtt indult el nálam a spirituális élet, amikor apukám meghalt. Akkor 23 éves voltam és egészen odáig egy tökéletes burokban éltem. Nem gondolkoztam ilyeneken, hogy mi van a születés előtt és a halál után, hanem csak éltem az életem. De aztán elindult bennem egy folyamat, ami nagyon sok tapasztalást adott. Viszont akkor nagyon megijedtem tőle és vissza is vonultam az egésztől. Majd körülbelül másfél két évvel később elmentem egy pránanadi tanfolyamra és akkor is gondoltam, hogy mit keresek itt? Ezek varázsolnak, meg energiákról beszélnek, szkeptikus voltam, de nyitott. Amúgy azt gondolom, hogy a nyitottság a legfontosabb dolog.

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

Ezután már komolyan elkezdted mélyen analizálni magad és próbáltál segíteni másoknak is, vagy később jött az igazi fordulat? 

Két és fél éve volt egy újabb mélypontom, teljesen leamortizáltam az életemet. Elindult egy negatív örvény, anyagilag, párkapcsolatilag, minden szempontból. És akkor volt egy pont, mintha fejbe kólintott volna a jóisten és azt mondta volna: normális vagy? 30 évesen azzal töltöd az életedet, hogy ki vagy borulva, hogy aggódsz, hogy mi lesz, harminc évig mindig volt valahogy akkor ezután is lesz. Ezzel akarod tönkretenni magad? Az egy olyan megvilágosodás volt, hogy akkor elkezdtem jógázni és nem ragaszkodtam görcsösen a dolgokhoz és azt tapasztaltam, hogy az elengedéssel jön minden az ember életébe. Sokat jógáztam, sétáltam, hallgattam a madarakat kezdtem egyre nyugodtabb lenni és a dolgok is kedvezően alakultak. Minden tök jól összeállt. Ez nekem egy olyan váltás volt, amikor felismertem, hogy oké nyílván tenni kell a dolgokért, de a görcsösség és az akarás soha semmire nem vezetnek. Egyébként nemrég hallottam egy amolyan bölcsesség szösszenetet, így szól: “Tűzd ki a célt és várd meg, hogy az magához vonzon.”  Állandóan kényszerben vagyunk, hogy tenni kell tenni kell és annyira lefoglaljuk ezzel magunkat, hogy már nem is élünk. Persze cselekedni kell, de elengedést is meg kell tanulni. A lényeg az egyensúlyon van, azt kell megtalálni. 

1610934_1593185784296332_5391774059782061921_n.png

Azért sok a szkeptikus, ezt hogy kezeled?

Elfogadom, ha nem hisznek ezekben a dolgokban én elmondom a saját gondolataimat, tapasztalataimat és ha nyitottak rá itt vagyok, lehet kérdezni. Amúgy néha sokszor nekem is felfoghatatlanok ezek a dolgok. Pedig ebben élek ezt tapasztalom évek óta, de ha velem is történik valami ilyen, akkor mindig rácsodálkozom. 

Miért döntöttél úgy, hogy elindítod a Boldogságfrekvenica online kurzust? 

Ebben a netes világban már nagyon régóta benne vagyok. Más témákban is tartottam online kurzusokat és weboldalakat is készítettem. Személyesen tartom ezeket a kurzusokat, de az onlinenak van egy olyan előnye, hogy szabadabb, de ezzel együtt intenzívebb is tud lenni, plusz ad egy nagyobb önállóságot a résztvevőknek. Fontos, hogy saját magunkon kell dolgoznunk, kintről csak motivációt kapunk, de megoldást nem.

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

Hogy épülnek fel a kurzusok? 

A Boldogságfrekvenia az alapkurzus, olyan gyakorlatokból áll, amelyekkel emeljük a rezgésszintünket és befogadobbakká válunk. Minden rezgés és minden energia, ezt hétköznapi dolgokkal is meg lehet fogni. Például, ha az ember rosszkedvű akkor minden nehéz, a többiek sem úgy viszonyulnak hozzá. Vagy ha szerelmes és nagyon boldog, akkor szárnyal, akkor sokkal jobbak az energiák, azért mert magasabb a rezgésszint. A boldogságfrekvencia erre irányul, hogy a belső boldogságunkat megtaláljuk, hogy nyitottabbá váljunk a világra. A boldogságfrekvencia kurzuson kívül lehet online tanulni a tudatos teremtésről és a bőségteremtésről is.

11428795_1599061320375445_4263984321204827617_n.jpg

 Kata egyik boldog csapata

Szerinted a boldogság tanulható? 

Azt gondolom, hogy a boldogság az az alap lényegünk. Gyerekkorban mindenki boldog. A jelenben él, nem gondolkodik a múlton, nem aggódik a jövőn. Aztán ahogy felnövünk sok minden blokkol minket, ezeket a blokkokat kell lehámozni. Úgyhogy ilyen szempontból igen, a boldogság tanulható. Ezen dolgozunk ezen a kurzuson. Meg azon, hogy a kellő távolságból tudjuk megfigyelni a dolgokat. 

Sokszor olyan az életünk, mintha ott állnánk egy fa előtt néhány centivel és látjuk a kérget, ez nagyon minimális, hiszen ha hátrébb állunk, akkor ott a fa és az erdő. Ha kellő távolságból figyelnénk, akkor láthatnánk az összefüggéseket. Sokan részt vettek már az online kurzusokon, a visszajelzések szerint pedig jellemző, hogy azok akik elvégezték, a mindennapokból nem a boszúságokat, hanem a pozitív dolgokat ragadják ki, így vonzva be a még több jót az életükbe. 

Ha szeretnél, akkor a boldogságfrekvencia online kurzusaira a www.boldogsagfrekvencia.hu oldalon tudsz regisztrálni  

FOTÓK: BOLDOGSAGFREKVENCIA 

 

HA SZOMORÚ VAGY, MERT VÉGE LETT A POSTNAK, KERESD MEG A KATARTIKOT  A FACEBOOKON IS ITT

süti beállítások módosítása