Friss, szerethető, van benne egy kis művészi vonal, így lesz vagányabb mint a többi. Ezt mondja borainak csomagolásáról Miklós Csabi borász. A móri pincészet palack designja talán az egyik legfigyelemfelkeltőbb a magyar borpiacon. Bennem olyan érzést keltenek, mintha egy fantáziadús képregényt lapozgatnék. Mintha a címkéken megjelenített rajzok, egy sztori kiragadott pillanatai lennének, amelyeknek a történetét persze a borász pontosan tudja, nekünk pedig megengedi, hogy azt gondoljunk bele, amit akarunk. Interjú Miklós Csabi móri borásszal, egyedi borainak, egyedi designjáról.
Ipacs Géza tervezi a címkéidet, mint ahogy a borászok közül több mindenkinek (Bolyki, St. Andrea) Miért mellette tetted le a voksodat te is?
Mert a barátom és nagyon szeretjük egymást. Emellett persze döntő érv volt, hogy nagyon jó kézügyessége van, és mivel ismerjük egymást, ezért ki tudja találni, hogy milyen az a címke ami nekem jó. Minden címke amit ő tervez az működik.
katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!
Ki tudja találni neked mi a jó... Neked mi a jó? Nyilván a tervezés előtt ötleteltek, mi az amit a leginkább szem előtt tartatok a designál?
Az a címke design jó, ami összeköti a bort a fogyasztóval és a fogyasztót megszólítja. Így lesz informatív. De elsődleges célunk, hogy élménydús legyen végigtekinteni a palackon. Szerintem azok a jó címkék, amelyeknek van némi érzelmi töltete. Van benne valami szerethető humor vagy vicc.
A cikk folytatódik kattints a tovább gombra!
A palackokon megjelennek a családtagjaid is...
Igen, ezzel is a borászat családiasságát szeretnénk megmutatni, hogy mi vagyunk azok, akik a gépezet mögött állunk, de emellett itt is fontos volt, hogy humorral fűszerezzünk. Az édesapám az ezredes címkén látható, az édesanyám a csak az ízéért címkén, és a testvérem is rajta van a moorer címkén.
Azért döntöttetek ezek mellett a sztoris, feltűnő címkék mellett, hogy a vásárló jobban észrevegye? Mert a design ugye elsődleges marketing eszköz.
Szerintem kétféle borvásárló van, van a tudatos és van az érdeklődő. A tudatos borvásárlónál ugye dönt a termőhely, a termelő, az évjárat, a fajta, a minőségi besorolás. Nagyon ritka, hogy a tudatos borvásárlónál a címke döntsön. Aki nem tudatosan vásárol bort, azt nyilván befolyásolja, hogy mit lát a palackon, hogy tetszik-e neki.
Mi egy induló pincészet voltunk, vagyunk, a brand még csak most kezd ismertebb lenni, éppen ezrét nagyon tudatosan kell nyúlnunk a címkékhez. A márka felfuttatásában úgy döntöttünk a sajátos kommunikációra és a csomagolástechnikába is sokat invesztálunk.
katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!
A csomagolásnál tehát összegezve azt választottuk, hogy legyen rendkívül friss, üde, szerethető, legyen benne valami művészi vonal és az egész legyen egy picit különlegesebb, vagányabb, mint a többi.
A designnal és az üzeneteinkkel azt kommunikáljuk, hogy ma Magyarországon jó borásznak lenni. Önazonos üzenet ez természetesen, hiszen szeretem ezt a mesterséget és nem választanék mást. A borászat nekem a szenvedélyes hétköznapokról szól, szeretem a bor szerepét az életemben.
katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!
Miklós Csabi borásszal a Bazilikánál lévő DiVinoban rendszeresen találkozhattok
Borász vagy, vagy csak van kedvenc pincészeted, aminek a borainak a designjáról olvasnál? Küldd el
témajavaslatodat a katartikblog@gmail.com címre
.