katartik

CSERMAKDESIGN - INTERJÚ CSERMÁK DÓRÁVAL

2012. szeptember 10. - ruttnerkata

"Nekem az jelent örömöt, hogy elkészíthetem. Hogy látom, ahogy hajlik a fém, majd megfestem, kilakkozom. "

 


Szolid, de mégis szereti megmutatni, milyen is valójában. Ez Csermák Dóra és ez jellemző ékszereire is.
A CSERMAKDESIGN már két éve létezik, folyamatosan alakul egyre letisztultabb és elegánsabb lesz.
Csermák Dóra, a CSERMAKDESIGN megálmodója és megalkotója mindössze 23 éves, több mint 5 éve készít ékszereket, eleinte otthon saját magának, most már a designra éhes, kifinomult vásárlóinak. Új őszi kollekciójáról már olvashattatok a blogon Csermák Dóra, Clean Geometry címmel, most egy hosszabb interjú által ismerhetitek meg, láthattok bele gondolataiba.
Budapesten a Csendes nevű kis romkocsmában beszélgettem Dórával, a beszélgetés végén pedig egy gyűrűvel és egy fülbevalóval lettem gazdagabb. Imádom őket. 
Ha te is szeretnél egy különleges CSERMAKDESIGN ékszert, játssz! Részletek ITT!



Nagyon fiatal vagy, mióta tervezel ékszereket?

23 múltam és 2010 az időszámítás kezdete, ugyanis akkor kezdtem el árulni is őket. De 5-6 éve csinálom, eleinte saját örömömre, magamnak terveztem. Akkor még nem tudtam, hova fogok alakulni.

Pár hónapja mutattad be új kollekciódat CLEAN GEOMETRY néven, mi jellemzi ezeket az ékszereket?

Azt éreztem és azt gondolom, hogy egyszerűség kell. Nem akartam túlbonyolítani a dolgokat, mert mindenhol azt látom, hogy az ékszereken virágok vannak, csillognak. Nem akartam, hogy ilyen legyen.
Szerettem volna


olyat alkotni, ami teljesen egyszerű, hordható, és mégis feltűnő. Pasztellszíneket használtam és inkább a formával variáltam.
Úgy érzem, hogy a vevőköröm kicsit olyan, mint amilyen én vagyok. Tehát szolid, de azért mégis szereti megmutatni, hogy milyen, szereti megmutatni az érzelmeit.

Nem tudom megfigyelted-e, de a legtöbb helyen olyan gyűrűket árulnak, amely egy sima alapból áll, arra ráragasztanak egy képet (pl. magyar népmeséset, cuki állatkásat, vagy valami matyót) ezzel kész a trendi design gyűrű... Erről neked mi a véleményed? 

Ha meglátok egy ékszert, akkor azt nézem meg, hogy készült. Hány darabból áll, mennyi idő lehetett elkészíteni. Biztos azért is, mert  Ez több nap munkája, ebből pedig nem származik olyan nagy anyagi hasznom, mintha ráragasztanék egy képet egy tök sima alapra, de én ezt szeretem, és nagyon remélem, hogy ez látszik.








Vegyük például a Duality gyűrűket, ezek hogy készülnek?

Mint minden ékszeremet, ezt is először megtervezem, aztán kivágok egy papíralapot, hogy lássam, hogy fog kinézni. Majd csinálok egy kartonsablont, a kartonsablont körberajzolom, kivágom a lemezt utána befestem. Ezeken két réteg festék van, utána kiégetem sütőben, majd lelakkozom kétszer. A száradási idő két nap, ezután jöhet a ragasztás, aluminium ragasztóval és kész. Az elkészülési idő legalább négy nap



Miért választottad, ezt az utat?

Lassan alakult ki, és most sem mondanám teljesen, hogy ezt az utat választottam. A gimiben kezdtem el, magamnak otthon ékszereket készíteni. Aztán megpályáztam egy kiállítást 2008-ban, és sikerült. Nagyon örültem. Utána egy divatbemutató is összejött, egymás után kaptam a pozitív visszajelzéseket, majd elvégeztem a politológia szakot, és most pedig humánökológiát tanulok. Úgyhogy nem mondom
hogy 100%-ban ezt csinálom, inkább hobbi szint.

De elképzelhető, hogy áttérsz erre a pályára?

Nagyon szeretném! Egy év múlva végzek, az ökodizájnból fogom írni a szakdolgozatomat, úgyhogy remélem az megadja a lökést.

Budapesten fogékonyak az üzletek az új ékszerekre, új tervezőkre?

Kezdetben besétáltam, most már engem keresnek. A Bejuska és dióban kezdtem el árulni. Nagyon aranyos az az üzlet, sok minden van és tudtam, hogy támogatja a fiatal tervezőket. Oda már úgy mentem be, hogy az tuti, utána egyre több és több üzletben ott voltam már.







Ha megnézzük a régebbi ékszereidet és összehasonlítjuk a mostaniakkal, akkor szerinted milyen változásokon mentél keresztül és ezáltal az ékszereid? 

Ha visszanézem, akkor azt mondom szörnyű. Valamelyiket már le is vettem a honlapról.
Lehet, hogy valaki örömmel hordja és ez tök jól esik, de így a mai szememmel visszanézve, sok nem tetszik. Még az előző kollekcióval sem vagyok elégedett. A Clean Geometry-re azt mondom, ez most sikerült.

Az új kollekicóval kapcsolatban milyenek a visszajelzések? 

Hihetetlenül pozitív visszajelzéseket kapok. Valaki a nyakamba ugrott amikor átadtam neki egy karkötőt
nagyon örülnek, volt aki egy féléből több színt is rendelt, úgyhogy nagyon pozitív

Mennyire telített a piac, mennyi tervező szeretne érvényesülni?

Igazából rengetegen és nagyon sok ügyes ember van. Körülnézek és azt látom, hogy mennyi tehetséges és ügyes ember van. Magam részéről azt mondom, szeretnék handmade szinten megmaradni. Nem szeretnék valami nagy láncot létrehozni, de szerintem még abban is nehéz boldogulni.

Távolabbi célok, tervek?

Később szeretnék egy műhelylakást - néhány tervezővel kiegészülve -  ahol lakni is lehetne, de dolgozni főleg.








A tervezőről szóló további cikkek:

Jelentések a gardróbból blog 
Art of fashion blog

süti beállítások módosítása