katartik

Így lassíts az életeden - Budapest első Slow térképe

2014. április 23. - ruttnerkata

"Rövid az élet, ha gyorsítva éled, hát hosszabbítsd meg egy perccel." Nézegetve a Slow Budapest honlapját, ami a lassú és tartalmas életre buzdít, ez a régi dalszöveg jutott eszembe. Meg az, hogy az elmúlt néhány hónapban mennyi minden rávilágított arra, hogy kicsit lassítanom kell, és arra is rájöttem, hogy a vidéki természet adta szépségek sokkal inkább kiegyensúlyozottabbá tesznek, mint a pörgős városi hangulat. Épp ezért úgy döntöttem, a slow down lesz a mantrám, és amennyire a körülményeim engedik lelassítom az életem.

fotó 2_13.JPG

Miután a hétvégén odáig jutottam, hogy a kéket szerettem volna nézni és nem mozdulni, úgy döntöttem elindítom a katartik slow blog rovatot, amelyben hetente beszámolok olyan mozgalmakról, praktikákról, amelyekkel tartalmasabbá tehetjük az életünket. 

 katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!

Most már három hete minden hétköznap meditálok, erről olvashattatok is ITT a blogon. Ez volt az első lépésem afelé, hogy a pozitív energiákra koncentráljak, hogy kiűzzem a stresszt a szervezetemből. Aztán elkezdtem sportolni is, hetente minimum háromszor járok le edzeni, csodákat tesz. Most pedig úgy döntöttem, hogy egy ideig magammal foglalkozom, teremtek magamnak az úgynevezett divatos kifejezéssel élve énidőket, amelyekben megélhetem nyugodtan a napjaimat. Már ha nem dolgozom. 

1901250_738100139567543_197649511317781665_n.jpg

fotó 3_14.JPG

fotó 4_11.JPG

Böngészve az internetet ma rátaláltam a Slow Budapest első Slow térképére, amely megmutatja a város apró csodáit, amelyekre akár egy átlagos hétköznapon lassan szemlélődve olyan turistásan tekinthet az ember. A térképen főleg zöldövezeti részeket, parkokat találunk. Olyan helyeket, amelyek kicsit a vidék hangulatát, a nyugisabb oldalát mutatják a nyüzsgő városnak. A térkép mellett ott egy link is, ami átirányít minket egy google mapsre, ahol több tucatnyi csendes fővárosi hely között válogathatunk és azokat azonnal, online, fotókon meg is nézhetjük, csak, hogy kiválaszthassuk hol tegyük, ha tényleg lassítani akarunk. 

 katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!

10014545_773234359368057_1582883425180132660_n.jpg

Slow Budapest térkép 

https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zzHrsrb3YrLE.kQ8Byeyx1gjE

Bevallom először csak a rajzolt térképet láttam és nem is értettem, hogy miért csak ennyi hely van feltüntetve. Plusz arra is gondoltam, hogy nem csak a zöld környezet adhat lassabb feltöltődést, pozitív energiákat adó tapasztalást, ezért úgy döntöttem néhány számomra kedves budapesti lassulós helyet is bejelölök az ábrán (nem utca szerint van a jelölés, csak nagyjából, remélem nem lesz harag a Slow Budapesttel, hogy beleírtam a térképbe). 

image_270.jpg

Mert például Újlipóciában a Sarki Fűszeres, vagy az Astoria és a Kálvin tér között a Csendes és a Kopaszi gát hangulatos kávézói is, mind-mind olyan helyek, ahol még ha kis ideig is, de élhetünk lassítva.

fotó_9.JPG

Kopaszi gát, fotó: Száraz Eszter 

Mi az a Slow Budapest? Ezt írják magukról 

Tudjuk, hogy a felgyorsulás sok helyzetben hasznos, de hisszük, hogy nem mindig szükséges. A túlprogramozott életvitel stresszhez vezet, csökkenti a hatékonyságot és a boldogságérzetünket is.

Túlpörgetett fiatalokként elhatároztuk, hogy visszalassulunk az élet minden területén. Az egyensúlyt megtartva akarunk enni, lakni, élni és dolgozni. A kötelezettségeink kényszeres kipipálása helyett saját magunkat és kapcsolatainkat helyezzük az életünk középpontjába.

Csatlakozz hozzánk te is! A Slow Budapest tagjai hisznek a közösség támogató és kreatív erejében, hiszen e nélkül a slow kezdeményezés sem tudott volna világmozgalommá fejlődni. 

 

Nektek melyek a kedvenc lassulós helyeitek? Írjátok meg a katARTik facebookon, a bejegyzéshez tartozó post kommentjében! 

 katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!

 

süti beállítások módosítása