katartik

Kamik Art

2012. december 13. - ruttnerkata

Az egyik régi ismerősöm ajánlotta, hogy nézzek rá a Kamik Art oldalra a facebookon, mert biztosan tetszeni fognak majd a tervező Juhász Kamilla cuccai. A fiatal lány órákat, gyűrűket, és más egyedi kiegészítőket készít, és amint megláttam monoszkópos óráit azonnal tudtam, hogy nagy sikert arat majd, ha írok róla. 
Az interjú elkészült, a képek pedig magukért beszélnek. 



Mióta készítesz ékszereket?

Már 3 éve annak, h egy nap fogtam magam és készítettem egy óraszíjat magamnak. Egy ébresztő órát szedtem szét darabjaira, majd a fogaskerekek és pár csavar felhasználásával, egy zsebórát rögzítettem fel egy régi bőr csuklószorítóra. Ez egy elég közkedvelt darab lett. Így született meg ez az egész. Folyamatosan jöttek az újabb ötletek és igények, karkötőkre, óraszíjakra.

Rengeteg anyaggal dolgozol a bőrtől a műanyagig mindennel...nem ez a jellemző nem? Általában egy-két anyaggal dolgoznak az ékszertervezők...Nálad hogy alakult ez így?

Nem igazán figyeltem arra, hogy más hogy és mit csinál… Teljesen autodidakta mód álltam hozzá. A saját bőrömön tapasztaltam. Próbáltam minden igénynek megfelelni, amivel csak tudtam. Így jöttek be új színek és anyagok a képbe. Mindig magamnak készítem az első darabokat, majd lefotózom és ha elkel, akkor elkel.
Jelenleg a gyűrűk foglalkoztatnak a legjobban. Erre lett nagy az igény.






Mesélj az órákról? Imádják az olvasóim 

Először csak a Steampunk felé irányultam, ez tetszett a legjobban akkoriban. Az emberek többsége viszont nem túl bevállalós. Szépnek találták ezeket a darabokat, viszont ha nem mindennapi viseletként tudják hordani, akkor nem is kell. Persze vannak kivételek. Majd a megrendelések által változott az én ízlésem is és a kínálat is. Főként óraszíjakat csináltam régi, megörökölt órákhoz. Ami abszolút kedvenc, azok a monoszkópos órák. Sokan szeretik. Még nekem is van egy.

Bőrgyűrűk ötlete honnan jött? Tök jó, hogy úgy néznek ki mint egy bőröv...

Egy kollekción dolgoztam épp. Már szinte mindent csináltam… fülbevalót, nyakláncot, karkötőt…stb. Kivéve gyűrűt. Szóval így születtek az első darabok. Fémallergiában szenvedők is bátran viselhetik.




süti beállítások módosítása