katartik

Virágzó tea - Csodálatos kínai teakülönlegesség

2016. január 09. - ruttnerkata

Legalább egy évtizede rajongok a teákért. Nem vagyok a szakértőjük, viszont sokfélét ismerek és azt hiszem nem túlzás azt mondanom, hogy az év minden napján fogyasztom. A filteresek kizárva és tavaly bejöttek a gyógyteák is, idén pedig a virágzó tea. Erről a teafajtáról néhány hónappal ezelőttig nem is hallottam, egy angol blogon láttam róla képeket és azonnal kutatni kezdtem, honnan szerezhetném én is be. Rátaláltam és ma jött el a tökéletes alkalom ebben a téli szürkeségben, hogy kinyíljon a forró vízben. Pici és szép dolog, amelynek lehet örülni. 

tea.jpg

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT 

A CIKK FOLYTATÓDIK, KATTINTS A TOVÁBB GOMBRA 

A virágzó tea válogatott, tealevelekből, és száraz virágokból, kézzel készített kínai teakülönlegesség. Budapesten is kapható én egy ilyen kis szütyőben vettem három gumót, 1600 forint körül volt. Azt írja egy gumót akár kétszer-háromszor is lehet használni, viszont fontos, hogy ha zöld tea is van a teagumónkban, akkor 70-80 foknál ne legyen melegebb a víz ( a zöld tea ezen a hőfokon őrzi meg legjobban a hatóanyagokat). 

img_2621.JPG

A Virágzó Teák kultúrája az elmúlt 20 évben indult el Kínából, de népszerű Indiában és Sri Lankán is. Minden egyes teát válogatott tealevelekből formálnak és kötnek virágbimbó formába. A teagumókat kora tavasszal gyűjtik össze mielőtt kinyílnának majd az aprólékosan válogatott levelekket kötözik össze. Ezeket a művészi pontossággal elkészített teavirágokat órákig áztatják jázmin esszenciában ettől lesz ízük még kellemesebb. Ennek az alapos előkészítő munkának köszönhető hogy a forró vízbe rakott tea gumóból kinyílva egy fantasztikus tavaszi virágcsokor látványa tárul elénk saját teás csészénkben.

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT 

img_2619.JPGimg_2618.JPG

 HA SZOMORÚ VAGY MERT VÉGE A BEJEGYZÉSNEK, A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT 

Fotók: Ruttner Kata 

Forrás: http://www.viragzotea.hu/menu.php?menuid=11&maingroupid=0&menuindex=5

süti beállítások módosítása