katartik

Magda-udvar: Itt lakik Liza, a rókatündér

2015. március 15. - ruttnerkata

A Tavaszmező utca sarkán van a Löffler Sándor és Löffler Béla által tervezett Magda-udvar. 1911-12-ben épült 5+1 emeletes (az emelet ráépítés a hatvanas évekből való) premodernbe hajló sarokház, figuratív díszítéssel. A tér felé néző kapubejárója felett "Anno 1912", a homlokzaton egyemeletnyi magasságban a "MAGDA UDVAR" szöveg olvasható. 1913-ban a ház földszintjén működött a Mátyás Mozi, később a Józsefvárosi Önkormányzat által működtetett Reménysugár Idősek Klubja költözött az épületbe. Ahogy ott állok az épület előtt és olvasom a telefonomról a wikipedia-t, úgy hallom magamban, hogy ezeket a mondatokat egy idegenvezető mondja. Majd folytatja: Mátyás tér 4., ez az a ház, ahol a nagysikerű Liza a rókatündért forgatták iIlletve csak kívülről használták, mert a lakás és a lépcsőház jeleneteit Budán vették fel. Aki nem látta volna a filmet az egyrészt nézze meg, másrészt pedig segítség, hogy itt lakik a film főszereplője Liza, és itt zajlik a sztori java.

11010520_10205772144918917_4729452490673741447_n.jpgEmlékszem a mozi után nem csak az maradt meg bennem, hogy mennyire cukin jó a sztori és micsoda képek vannak benne, hanem az is ott lüktetett az agyamban, hogy meg kell tudnom, hol lakik Liza, tehát hol van a ház, ami szintén főszereplője a filmnek. Az sejthető volt, hogy a VIII. kerületben, de a pontos cím miatt kicsit nyomoznom kellett. Amikor pedig megtaláltam rájöttem többször is eljöttem már előtte kocsival, amikor a környéken laktam és ingyen parkolóhelyet kerestem. Azt mostanáig nem értetem, hogy nem vehettem észre ezt a csodát. A filmben a színei sokkal élesebbek, mint a valóságban, de azért az életben is jól mutat. Lefotóztam kívülről és a lépcsőház kapu is ki volt tárva, mintha csak arra várt volna, hogy menjek be és lássam mi is van belül. 

HA TÖBBET LÁTNÁL, KERESD A KATARTIKOT A FACEBOOKON ITT

img_6164.JPG

img_6163.JPG

fullsizerender-11.jpg

img_6153-2.JPG

img_6169.JPG

HA TÖBBET LÁTNÁL, KERESD A KATARTIKOT A FACEBOOKON ITT

fullsizerender-8.jpg

img_6165.JPG

fullsizerender-7.jpg

10994453_10205772141558833_4125055106527306727_n.jpg

fullsizerender-9.jpg

 Forrás: wikipedia.hu

Fotók: Ruttner Kata 

 

HA SZOMORÚ VAGY, MERT VÉGE LETT A BEJEGYZÉSNEK, KERESD A KATARTIKOT A FACEBOOKON ITT

 

süti beállítások módosítása