katartik

Így teheted jobbá a napjaidat 2014-ben!

2014. január 02. - ruttnerkata

Amennyi és amilyen energiát beleteszel azt kapod vissza. Én ebben hiszek, ha a mindennapi hangulatunkról, közérzetünk, vagy hozzáállásunkról van szó. Mondom ezt úgy, hogy nem tudom mindig megtartani a pozitív életszemléletem, sokszor kiborulok, sok dolgon elszomorodok, elfáradok, kimerülök, panaszkodok.  De itt az új év, az új elhatározások és a változások ideje. Ilyenkor szinte mindenki mindenféle fogadalmat tesz, hogy saját életét boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá, egészségesebbé, szóval jobbá tegye. Néhány éve újévi program nálam, hogy írok egy listát az álmaimról, a vágyaimról, a céljaimról, amit el akarok érni. Általában a realitás talaján mozogva fogalmazom meg ezeket, úgyhogy év végén többnyire tehetek egy pipát a lista mögé, amivel azt jelzem, hogy sikerült teljesítettem. A lista írása idén sem maradt el, de emellett még összeszedtem néhány olyan módszert, amelyeket teszteltem és amelyekkel szerintem javíthatunk a szokásainkon és jobbá tehetjük közérzetünket úgy, hogy mellette még magunkra is büszkék lehetünk.

5f14e293d5b0163d2d0d0b051438e563.jpgFeldmár András szavait évek óta nagy figyelemmel kísérem. A Kanadában élő pszichológusnak A tudatállapotok szivárványa című könyve után, rendszeresen olvasom az interjúit és megveszem könyveit. Feldmár szerint ha fogadalmakról van szó, akkor a lényeg az akarat. Ha nem akarom igazán akkor nem fog sikerülni és ha nem sikerült, akkor az azt jelenti, hogy nem akartam igazán. Mondjuk ebben sok újdonság nincs, de azért nem rossz, hogy ha valaki ilyen tömören és egyszerűen a szánkba rágja azt, amiről azt gondoljuk tudjuk, aztán kiderül mégsem, mert nincs elég akaratunk. Na én idén Feldmár tanácsára egy listát írtam a szokásaimról. Kipipáltam azokat, amiket meg akarok tartani és egy X-et tettem azok mellé, amelyektől meg akarok szabadulni. Bár tulajdonképpen nem kell ehhez 2014, de én most döntöttem úgy, hogy megpróbálok változtatni rajtuk. 

Ha tetszik a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon is, ITT! 

large (1)_1.jpg

Ahhoz, hogy jobban érezzem magam a bőrömben és jobban tudjam becsülni az életem apró dolgait, van hogy naponta felírok a telefonomban létrehozott úgynevezett hálafüzetembe öt dolgot, aminek örülhetek. A füzetbe előbb utóbb, - körülbelül a második naptól biztosan - bekerülnek azok a pici örömök, amelyek nap mint nap körülvesznek  csak rendszerezés nélkül nem értékelem őket. Például, hogy örülök, annak, hogy van hol laknom, hogy olvassátok a blogot (bár ezt mindig értékelem), hogy van munkám, hogy tudok bocsánatot kérni, hogy találkoztam egy régi baráttal, hogy felhívott xy, vagy olyanok is, mint, hogy nem ettem csokit. Lehet, hogy most többen azt gondoljátok, hogy ettől aztán sok minden nem változik, de ha kiemeled a jót a napjaidból, akkor az tényleg hoz magával egy pozitívabb életszemléletet. 

Ha tetszik a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon is, ITT! 

6f589204b850f453502c1ab23a848325.jpg

Aztán van még egy módszer, amit ahogy a hálafüzetet sem, az új évben kezdtem el. Kis papírdarabokra felírom a céljaimat az álmaimat és beledobom őket egy üvegvázába. Érdemes nem túl sokat írni, hogy emlékezzünk rájuk, és három, négy havonta kiborítani a vázát, hogy aztán lássuk mi teljesült és mi az, amit egyébként már nem is akarunk. Mert így is alakulhat, és akkor kiderül, hogy amit pár hónappal ezelőtt fontosnak éltél meg, az igazából nem is az. Szedd ki, dobd el és hagyd meg a többit, így biztosan az igazán lényeges dolgok felé irányítod az életed.

Tulajdonképpen az összes módszer rendszerez és még ha nem is éred el abban az ütemben és úgy az álmaidat és a céljaidat, ahogy tervezted, az, hogy összeírtad őket mindenképpen egy lépés előre, hogy legalább elindulj a feléjük és a magad felé vezető úton. 

Ha tetszik a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon is, ITT! 


Szerző: Ruttner Kata 

 

 

süti beállítások módosítása