katartik

BUBORÉKszer - színes, kedves, mesevilág

2013. május 16. - ruttnerkata


BUBORÉKszer, már a név is valami nagyon kedveset sejtet. Megnézve Torma Csilla ékszereit pedig olyan, mintha egy tiszta, minden károstól mentes mesevilágba csöppennénk. Madárkák, elefántok, Minnie egér, masnik, gyöngyök, szóval nagyon kedves és bájos kis kiegészítőket készít ez a kreatív lány, akinek az ékszer tervezés azzal kezdődött, hogy nem talált magának megfelelő kiegészítőt, így csinált egyet magának. Ezután pedig már nem volt megállás. Csillát minden olyan inspirálja, amivel csak találkozik, ez pedig nagyon érződik, hiszen ékszerei egészen sokszínűek, és azt is megmutatják, hogy alkotójuk milyen kedves világban éli mindennapjait. Interjú. 





Annyira jó! nézem az ékszereidet és olyan, mintha egy mesevilágba csöppentem volna... Mennyire inspirálnak a realitástól kicsit távolabb eső, tiszta, minden rossztól mentes dolgok?
Ilyen szemmel még nem is néztem az ékszereket, de lehet, hogy tényleg mesevilág, mert eléggé színes a választék. Minden inspirál, amivel csak találkozom, az évszakok, a természet, filmek, ruhák..
Miért pont Buborékszer lett a márkád neve? Mióta tevékenykedsz ékszertervezőként és miért pont ékszereket kezdtél el tervezni?
2009-ben tévedtem be először egy gyöngyboltba, egy barátnőm esküvőjére nem találtam a ruhámhoz megfelelő karkötőt és úgy döntöttem, hogy akkor készítek magamnak. Persze jól bevásároltam, sőt, azóta is vásárolok... 2010-ben kezdtem el egy blogban is megmutatni az ékszereket. Először a Buborék nevet adtam a neki, egyszerűen azért, mert annyira cuki szó. Aztán egyszer csak jött az isteni szikra, hogy milyen jó össze lehet kombinálni a buborék és az ékszer szavakat, így lett a BUBORÉKszer.


Milyen technikával dolgozol és mennyi ideig tart egy-egy ékszer elkészítése - akár ki is emelhetsz egyet, amelynek részletesen leírod a technikáját....
Szerintem nincs egy egy szóval leírható technikám, gyöngyökből, fityegőkből, néha textilből készítem az ékszereket, ezeket kombinálom. Az hogy meddig tart elkészíteni egy-egy darabot sok mindentől függ, nyilván van olyan, ami 

10 perc alatt készen van, de akár órákig is tarthat, főleg ha közben kicsit módosítok is... A jelenlegi nagy kedvencek a Minnie nyakláncok, nagyon örülök, hogy rátaláltam ezekre a helyes kis egérfejekre.. Rengeteg textildarabom is van itthon, amikor elkezdek egy Minnie láncot, akkor mindig előveszem a gyűjteményt és mellé a gyöngyöket is, keresgélek, hogy hogyan tudnám őket összepárosítani. Amikor megvan a megfelelő anyag és hozzá a gyöngyök, akkor megvarrom a masnit, ami elég aprólékos munka, pont azért mert elég apró, így kézzel varrom... Amikor ez megvan, akkor rögzítem Minnie fülén, innentől pedig már gyerekjáték összeilleszteni a gyöngyökkel és a lánccal.
Készülsz külön kollekciókkal a tavaszra, nyárra?
A korábbi években nem volt erre példa, de az idén kicsit jobban szeretnék figyelni erre. Most tavasszal "Virágzó fa" láncokkal készültem, többféle kis lombos fa fityegőből készült nyakláncot is találhattok nálam, de szeretnék még sok-sok virágos ékszert is készíteni, nagyon színeseket... A nyárra pedig szintén készülök már, az alapok már a dobozomban várnak a beteljesülésre... Annyit elárulok, hogy lesz jó pár tengerész stílusú darab, de más meglepetésekkel is készülök.




Van amelyik ékszereden a madárkák, van ahol az elefántok, vagy mickey egér a főszereplő... miért pont ezeket a figurákat választod és mi lesz a következő?
Egyrészt próbálok az aktualitásokhoz kötődni, ezért volt tavasszal sok lombos fa, madárka, decemberben pedig hóember. Van amikor tudatosan vásárolok, eldöntöm, hogy akkor nyárra kell egy kis tengerész stílus, és veszek hozzá kishajót, hajókormányt... De a legtöbb esetben csak meglátok valamit, megtetszik és csak remélni tudom, hogy mások is beleszeretnek majd.. Ilyen volt a páva, nem is gondoltam, hogy ennyire népszerű lesz...vagy a gésák, azokat is nagyon szereti mindenki.
Kiknek ajánlod az ékszereidet?
Mindenkinek. De tényleg, szerintem bármilyen korosztály találhat magának neki tetszőt, és eddig is azt volt a tapasztalatom, hogy nem csak nagyon fiatalok vásároltak tőlem. Pont azért, mert elég sokszínű a kínálatom.
És persze azoknak ajánlom, akik tudják, hogy ha bemennek egy bevásárlóközpont valamelyik üzletébe, akkor szintén találnak baglyos, vagy akár pávás nyakláncot, de amit tőlem vesznek, az mégis több. Mert sok szeretettel és lelkesedéssel készül, és mert az ő igényei szerint is alakítható, akár a gyöngyök színe, a lánc hossza..
Tervek, új darabok?
Tervem rengeteg van, mindig sokkal több, mint időm... Új anyagokkal is szeretnék kísérletezni, amik már a polcon várnak... És persze haladni szeretnék a nyári terveimmel, a tengerészes kollekcióval, sőt, lassan el kell kezdnem bevásárolni az őszi ékszerekhez...





süti beállítások módosítása