katartik

"A jól sikerült fotó titka az, ha ránézünk egy képre és magunk előtt látjuk a pillanatot!" Interjú Simon Péter fotóssal

2012. november 18. - ruttnerkata

Már régóta érdekel a fotózás leginkább a portré képek. Gyakran fotózgatok én is hobbiból, főleg embereket. Arcokat, mimikákat szeretek elkapni, úgy hogy azt a fotóalany ne vegye észre. 
De mostanában nem csak saját inspirációimra hagyatkozom, hanem nagyon is elkezdtem figyelni igazi fotósok munkáit. Simon Péter fotóssal még pár évvel ezelőtt Kecskeméten találkoztam, amikor a Szentkirályi ásványvíz akkori projektjéről a Víz Arcairól készítettem egy riportot. Egy másik fotós mellett ő fotózta a lányokat az ásványvíz palackjaira.
Nagyon tetszik, ahogy elkapja a pillanatokat, nem tudom pontosan megfogalmazni miért, de szeretem a képei hangulatát, a világítási technikáját, amit stúdiójában megteremt és amilyenné ezáltal a fotói lesznek.


Simon Péter Kecskeméten él és alkot, hétről hétre gyönyörű lányok állnak neki modellt, de gyakran fotóz esküvőkön is. A fotózás csak melléktevékenység tánciskolája mellett, de munkái számomra olyanok, amelyeket érdemes bemutatni.

Hogy kezdődött a fotós pályafutásod? 

Az egész évekkel ezelőtt kezdődött, mikor a 18. születésnapomra vettem magamnak egy kezdő digitális SONY fényképezőgépet. Hajtott a gondolat, hogy milyen lehet lencsén keresztül megismerni a világot, és a környezeted részleteit. 





Milyen témákat dolgozol fel szívesen?

Nagyon szeretem a portfóliókat, de az esküvői fotókat is egyre jobban kedvelem. Mindegyikben van valami kihívás, és természetesen valami személyes is. Az embereket szeretem a legjobban fotózni.

A stúdió fotóidnál gyakran játszol a fényekkel, ettől kapnak a képeid különleges hangulatot. Mi motoszkál a fejedben akkor, amikor alkotsz és honnan az inspiráció?

Mindig próbálok többféle módon játszani a fényekkel, 


színesíteni azokon, különböző beállításokat kipróbálni, és törekedni arra, hogy olyan képeket készítsek, amik esetleg még nem voltak, vagy nem készültek korábban. Nagyon sok oldalt, blogokat, magazinokat szoktam olvasgatni, és ha esetleg ott valamelyik kép stílusa megtetszik, próbálok én is valami hasonlót komponálni, de sohasem ugyanolyat.












Főleg embereket és inkább lányokat fotózol, mi az amit először megnézel az arcokon munka közben?

Az igaz, hogy a legtöbbet lányokat fotózom, mert a fiúk körében annyira nem elterjedt divat a fotózkodás, de például én sosem csak az arcukat nézem meg először, hanem magát az egész lényüket, kisugárzásukat. Próbálom kihozni az emberekből a legszebb oldalukat, hisz mindenkinek van ilyen. 

Hogyan alakulhat ki jó kommunikáció fotós és modellje közt? Mi a jól sikerült képek titka?

A legtöbben mindig stresszelnek. Félnek attól, hogy nem tudnak majd eléggé ellazulni, és így félnek attól is, hogy nem lesz természetes a róluk készült kép sem. Nálam mindig jó hangulatban telnek a fotózások, így mindenki hamar fel szokott oldódni és csak repül az idő.  A jól sikerült fotó titka szerintem az, hogy ha ránézünk egy képre, és magunk előtt látjuk a pillanatot!


Milyen projektekben dolgoztál eddig és mik azok amik tervben vannak?

Mára már van pár referenciám hála Istennek, de amit kiemelnék, és ami meghatározó volt az életem során, és ahol a legtöbbet fejlődtem, és tanultam az a Szentkirályi Ásványvíz, Víz Arca kampánya volt. Egy nagyszerű fotóstól (Emmer László) tanulhattam. Mindig van valami projekt kilátásban, igyekszem változatossá tenni a portfóliómat és új dolgokat kitalálni.





Tervezed, hogy Budapestre költözöl, vagy maradsz Kecskeméten?

Nekem a fotózás csak melléktevékenység. Nem ez a főállásom. A munkám, és a tánciskolám miatt egyenlőre maradok Kecskeméten, de bármiféle megkeresés kapcsán természetesen fel szoktam utazni Budapestre is, vagy akár más városokba, ha úgy adódik.

Mit tanácsolsz azoknak, akik fotós pályára készülnek?

Mindig legyenek kitartóak, próbáljanak minél többet tanulni, akár autodidakta módon, hisz én sem tanultam soha iskolában a fotózást. Nagyon sok könyvet olvastam, és az internet is tele van hasznos és okos dolgokkal.



Fénykép





Photo: Hamarosan! :)




süti beállítások módosítása