katartik

KlassDSign - Letisztult vászontáskák

2012. október 14. - ruttnerkata

Két lány, egy egyszerű letisztult ötlet, és fél év alatt hatalmas siker. Így lehetne összegezni Schmel Nóra és Tóth Katalin munkáját. Ők azok a csajok, akik néhány hírességtől kiragadott mondatot, egy vászontáskára nyomattak, a táska színes masnit is kapott, ezzel nyerte el végleges formáját. 
A KlassDSign vászontáskák nem csak itthon, hanem Londonban is kedvelt kiegészítők.

Interjú Tóth Katalinnal a táskák egyik alkotójával. 


Honnan jött az ötlet, hogy ilyen táskákat csináljatok?

A barátom mondta, hogy polokat fog tervezni, erre belelkesültem, hogy akkor én meg táskákat. Körülnéztem a piacon és egyáltalán nem volt olyasmi, ami tetszett volna. Szuper lehetőség ez, gondoltam, hiszen úgy éreztem, lenne kereslet az ötletemre.
Egyébként könnyű helyzetben voltam, mert

a táskák megalkotása csapatmunka volt. A barátom anyukája segített megvarrni és kigondolni a szabásmintát. Egyik jó barátnőmet Schmel Nórit is bevontam a táska projektbe, amint mondtam neki az ötletet azonnal benne volt.





Miért pont ezek az idézetek?

Megkerestük a kedvenc alkotóinkat, akiket mi nagyon kedvelünk.Első körben 100 idézetet gyűjtöttünk össze. Abból, Nórival közösen kiválasztottunk kettőt. Az ő kedvence a Stendhal az enyém a Chanel-es. Először egy minikollekcióval indultunk, gondoltuk megnézzük, hogy működik-e. Az első pár darab hamar elfogyott és akkor úgy döntöttünk, hogy belevágunk.
Ezután kezdtük felkeresni a boltokat, megkeresni embereket, kiküldtük a sajtóanyagunkat.
Minden nagyon gyorsan történt. Áprilisban jött az ötlet, májusban lett kész, májustól júniusig volt egy felfutási idő, júnustól pedig mostanáig azt mondhatom, hogy szuperul megy.

A táskákat már Londonban is árultátok... Hogy sikerült kijutnotok egy londoni művészpiacra?

Még a táskák megszületése előtt, a Nóri eldöntötte, hogy Londonban szeretne élni. Élt már ott előtte is, vissza akart menni. Pont amikor elkészültünk a táskákkal, akkor ment ki, így ugyanúgy ahogy én megtettem itthon a megfelelő lépéseket, úgy ő is megtette ugyanazt odakint.
Elvitte boltokba, vásárokra. Ott is nagyon pozitívan fogadták az emberek.

Mivel készültök most hogy jön az ősz? Lesznek új táskák?

A táskák formáját, a szöveget és a cserélhető masnikat amiket mindenki imád megtartjuk. Ezek a legfontosabb összetevői, ettől működött. De más lesz az anyaga, és a masni is más anyagból lesz. Az idézetek is bővülnek és ami nagyon fontos, hogy az üzenet mellé próbálunk belecsempészni egy kis képi világot. Illetve lesz férfi modell is, amit már nagyon várunk.







süti beállítások módosítása