katartik

Barbi varr

2012. október 09. - ruttnerkata

Egy anyuka, aki eredeti szakmáját tekintve gyermekorvos, de a design kedvelők leginkább 
Barbi varr-ként ismerik. Barbi két éve, kislánya megszületése után nyúlt először tűhöz és cérnához. Azt mondja régen még csak tehetséget sem érzett a kézműveskedéshez, majd karácsonyra kapott egy varrógépet, azóta pedig nincs megállás az alkotásban. 
Kedves és romantikus darabjai hamar népszerűek lettek, a gyerekek, a gyerekesek és a hozzám hasonló infantilis, romantikus felnőttek körében biztosan. 




Nagyon érdekes a történeted, mert eredeti szakmád szerint orvos vagy, most pedig két éves kislányod mellett otthon alkotsz... Hogy jött az elhatározás, hogy erre a pályára lépj és mióta él benned a vágy, hogy létrehozz? 

Igen, a történethez hozzá tartozik, hogy kislányom születése előtt soha nem kézműveskedtem, nem varrtam, és tulajdonképpen semmilyen kreatív dolgot nem csináltam. Úgy éreztem sem türelmem, sem kézügyességem nincsen hozzá. Orvos lettem, gyerekeket gyógyítottam. Aztán megszületett a kislányom és a sok teendő mellett, azért jutott időm az interneten nézelődni, fantasztikus Alkotókra bukkantam és bevallom, akkor fogott meg ez a világ. Aztán szép fokozatosan, egyre erősödött bennem a vágy, hogy én is megpróbáljak létrehozni valamit.
Ennek lassan egy éve. Először kislányomnak varrtam ezt-azt, téli estéken kézzel öltögettem a falvédőjét, mert 
akkor még varrógépem sem volt. Aztán kaptam egy varrógépet múlt karácsonyra, és elkezdtem tárcákat varrni. Csináltam egy blogot, majd egy facebook oldalt, hogy az ismerőseimet ne untassam a varrományaimmal és egyre többen és többen csatlakoztak, befutottak az első rendelések először ismerősöktől, majd egyre több ismeretlentől.
Alig egy év alatt kicsit megfordult velem a világ, sokaknak köszönettel tartozom ezért, egyrészt a vásárlóimnak, Alkotótársaimnak, másrészt a családomnak, akik támogatnak ebben. Jelenleg ez egy hobbi nekem, még nem tudom, hogy mit hoz a jövő. 



Hogyan gyűjtesz inspirációt? 

Leginkább a textilek tudnak elvarázsolni, egy-egy gyönyörű patchwork anyag teljesen le tud venni a lábamról. Némelyikük olyan, akár egy festmény.
Persze az interneten is sok ötletet lehet szerezni. No és nem egyszer fordult elő, hogy konkrét kéréssel fordultak hozzám, amelynek eredményeképp egy nagyon népszerű darab jött létre. 

Nagyon kedves dolgaid vannak és nekem a vintage vonal is abszolút megjelenik bennük, jól érzem? 


Két vonalon haladok párhuzamosan. Az egyik valóban a romantikusabb, a másik pedig a kicsit bohókásabb, fiatalos, vidám, állatkás, retro vonal. Gondolkodtam rajta, hogy nem kellene-e csak az egyik irány mellett elköteleznem magam, de én is ilyen vagyok, megvan bennem ez a kettősség és azt gondolom, mindenkiben. Az a jó a tárcákban és a táskákban is, hogy alkalom és hangulat szerint lehet váltogatni őket.
Mint korábban írtam, nagyon fontos az anyagválasztás a számomra. Kizárólag minőségi anyagokkal dolgozom, amelyek nem olcsók, de különlegesek, egyediek, nem fog sok belőlük készült termék szembejönni velünk az utcán. Szeretem valamivel feldíszíteni a tárcákat, táskákat úgy, hogy azért a textil se szoruljon háttérbe, de mégis, valami pluszt adjon hozzá. Csipke, illetve gyapjúfilcből készült rátéteket alkalmazok, melyek lehetnek szívek, állatkák, virágok.
Nagy kedvenc most a bagoly, hihetetlen népszerű.
Mindig örülök, ha különleges kérésekkel fordulnak hozzám, ha teljesen személyre szabott darabokat alkothatok.






Milyen dolgokat készítesz főleg?

Főleg tárcákat készítek. Azon túl, hogy nagyon népszerűek és legtöbben ezt kérik tőlem bevallom, ennek van egy praktikus oka is... kislányom mellett talán erre tudok legkönnyebben időt szakítani, de mostanában egyre több táskát is varrok, no és nyuszikat, levendulazsákokat és egyéb apróságokat is szoktam készíteni. Sok minden van tervben, egyszer majd azok is sorra kerülnek.

Kiknek ajánlod alkotásaidat?

Mindenkinek, aki szeretne valami egyedi, szeretettel készült varrományt akár magának, akár ajándék gyanánt.





Látom a honlapodon, hogy már készülsz a karácsonyra, mire számíthatunk Tőled? 

Szeretnék többféle karácsonyi dekorációt készíteni, illetve sok-sok tárcát és táskát, hogy minél többen tudjanak rakni valami Barbisat a fa alá, és remélem, ezzel örömet szerezni valakinek.



süti beállítások módosítása