katartik

Búzás Luca: Egy magyar designer az ázsiai piacon

2012. szeptember 28. - ruttnerkata

Szeretem az olyan történeteket, amelyek azt bizonyítják, hogy az álmok és a vágyak valóra válhatnak. Búzás Luca története ilyen. A designer mindössze 22 éves, de már Kínában dolgozik egy híres ázsiai divattervező Stella Lam mellett. Mostani munkáján kívül még számos referenciát fel tud sorolni. Kitartó, ambiciózus és tudja mit akar. Luca Hódmezővásárhelyről indult és mostani állomása Shanghai. De eddigi útjából kiindulva minden esély megvan arra, hogy nagyon messzire eljusson még. 



Luca, filmrendező, grafikus barátja által került Kínába. A fiú Shanghaiban kapott munkát, Luca szintén munkát keresett ott, majd utánarepült, azóta együtt élnek kint, és mindketten azt csinálják, amit szeretnek.




Mit csinálsz pontosan kint, és egyáltalán hogy kerültél ilyen közel a divat világához? 

Mindig érdekelt a divat. A Tömörkény István Művészeti Gimibe jártam textil szakra Szegeden, majd fél évet Dániába tanultam. Ott főleg design óráim voltak. Ezután jelentkeztem a budapesti a MODART International Fashion iskolába, idén diplomáztam.
Shanghaiba még a diplomázás előtt kijöttem, akkor már


alakulóban volt ez a munkám. Két hét próbaidőn voltam, megfeleltem és visszajöttem a diplomaosztó után.
Ázsia ihlette a vizsgamunkámat is. A 2013. őszi-téli, 14 darabos kollekció fiatalos, lendületes és merész. A ruhák kimonóra emlékeztetnek, sapkáim pedig a gésák hajviseletére.






Min dolgozol jelenleg?

Gőzerővel készülünk a Shanghai Fashion Week-re. Október 20-án Stella Lam-nek is lesz egy bemutatója. Luxus estélyi ruhákkal készülünk, ezeket fogjuk bemutatni.


Mi pontosan a feladatod Stella mellett?

A divathétre terveztem először estélyi ruhákhoz print-et, különböző fűző fazonokat tanulmányoztam kb 6-8-at meg is valósítottam.
Már nagyon várom a divathetet, kíváncsi vagyok, hogy a terveim hogyan is valósultak meg, azt hiszem erre leszek a legbüszkébb, mert Stellával keményen dolgoztunk ezalatt a 4 hónap alatt.
Itt a cégnél most épp rám bízták a shanghai-i és malaysiai showroom belső tér rendezését. Kreatív ötleteket várnak tőlem elsősorban.




Meddig maradsz Shanghaiban?

Sok mindentől függ, hogy meddig maradunk. Igazából szeretnénk bejárni az ázsiai országokat, megismerni a különböző kultúrákat és belőlük táplálkozni.
Maximum 2-3 évre tervezünk előre, de inkább a spontaneitás hívei vagyunk.

Mik a terveid a jövőre nézve? 

Szeretnék létrehozni egy nemzetközi brand-et. A fő irányvonal a "don't forget to be awesome" lesz. A másik dolog, amit el szeretnék érni, hogy a barátommal boldogan éljünk. Ezért is választottuk Kínát, mert úgy éreztük, hogy itt megvalósíthatjuk önmagunkat.


Mennyivel másabb Kína, az ottani kultúra, mint az európai?

Imádom Kínát, teljesen elvarázsol a kultúrájuk. Imádom, hogy a nagy modern felhőkarcolók mellett ott állnak a régi templomok, kertek. Ezeknek a mixtúrája fantasztikus.
Itt tényleg az lehetsz, aki szeretnél lenni. Rengeteg program körül választhatsz, sok az étterem, és még több teaház.
















süti beállítások módosítása