katartik

MOSOLYKA VILÁGA

2012. szeptember 02. - ruttnerkata

Mosolyka, azaz Hozleiter Fanny gyerekkora óta kerekesszékben ül. Mégis, ahogyan azt beceneve is sugallja jobban élvezi az életet, mint sok más egészséges ember. 18 évet jósoltak neki, idén lesz 24. Azt mondja, ő ezzel túllépett már egy határt, most már semmi sem állíthatja meg. Az életvidám lánnyal az Aktívba forgattam egy riportot, de annyira pozitív az életfelfogása, hogy szerettem volna megmutatni itt a blogon is a történetét.


Fannynál másfél éves korában diagnosztizáltak izomsorvadást. Ez egy genetikai betegség, ami az izmok fokozatos leépüléséhez vezet és egy idő után, a beszédre, a tüdőre, a szívre és a végtagokra is kihat. De az élniakarás mindennél erősebb benne.
"Én igazából mindent ugyanúgy megéltem, mint más átlagos 23 éves fiatal, mindenben részt veszek és mindenből megízlelem, hogy milyen."
Fanny életigenlésére többen is felfigyeltek.

 Pár hónappal ezelőtt Görög Péter pilóta kereste meg, hogy a boldogságba repítse.
"Mese volt az egész, nagyon nagyon élveztem. Főleg mikor átadta a kormányt, hogy akkor most vezethetsz és az akkora szabadságot adott nekem, hogy arra szavak nincsenek."


De Nagy Charile fotós is felajánlotta neki, hogy készít róla egy fotósorozatot. Ebben a Pandarte blog Bánhidi Dóri is a segítségére volt. Ő vitte ugyanis a kiegészítőket.

Pandarte blog Dóri és Mosolyka


Saját készítésű mosolykás bögréit több százan vásárolják meg, hogy segítsenek a nehéz anyagi körülmények között élő lánynak.
"Ha megfordítják akkor itt van egy mosolygós fej, hogy te döntöd el, hogy milyen a kedved."
A bögréből nekem is van, ebből iszom minden reggel a kávét. Amikor megkaptam nem hittem, hogy egy mosolygós fej változtathat a napomon, de a másik oldalon olyan kis csúnya a legörbült szájú, hogy mindenképpen a mosolygós fejet szeretem nézni, amikor a kortyolás után leteszem a bögrét.

A bögréket meg tudjátok rendelni!

Mosolyka idén először a Sziget fesztiválra is kiment, egy hosszabb bejegyzésben ITT, le is írta élményeit.
Azt mondja végigtáncolta az egész éjszakát.  
"Amikor táncoltam, akkor egy drum and bass-es helyen kötöttem ki. Bekapcsoltam az elakadásjelzőmet és villogtam, majd elkezdtem körbe-körbe pörögni... Amire kinyitottam a szemem,  csak azt láttam, hogy rengeteg ember körbeáll, tapsol és mindenki mosolyog és éljenez."




Fannynak nem csak a sok-sok élmény tölti ki az életét. Dolgozik is, egy 18. kerületi gyermekjóléti központban. Gyakran felügyel a hátrányos helyzetű és nehezen kezelhető gyerekekre.

"Azt gondolom, hogy engem nagyon szeretnek, és ezt annyira jó kimondani, mert tényleg érzem. Egyáltalán nem zavarja őket a szék.
Borzasztóan szerencsésnek tartom magam, minden nehézséggel együtt, mert annyi csodát megélek minden nap"

A csodák valóra válásában BLOGJA is segítségére van. Mosolyka néven hat éve vezet blogot, több ezren olvassák írásait.
Tabuk nélkül ír beszámolókat élményeiről, mindennapjairól, ezzel adva erőt, több egészséges embertársának. 
"Nem kívánom senkinek, hogy legyen kerekesszékes és éljen úgy, hanem inkább magamon próbálom megmutatni, hogy hogyan is lehet hozzáállni a dolgokhoz,"
De nem csak hozzáállásának, hanem újságíró barátnőjének is sokat köszönhet. Fanny, Kovács Barbarát is blogján keresztül ismerte meg, a többi közt Barbara tanította meg írni. Kiegészítik egymást.
"Ő a bátrabb és akkor így baromi jól kiegészítjük egymást, mert én visszafogom egy kicsit amikor megőrül, ő meg belök, hogy éljek, mert hogy ez nagyon fontos."



Szóval Fannyi imádja az életet és annak minden percét kihasználja, ám nem csak a jelennek él.
Távolabbi céljai is vannak, vágyik a szerelemre és egyszer szeretne majd anya lenni.

Az Aktívos vágatlan interjút ITT a teljes riportot, pedig ITT tudjátok megnézni.

süti beállítások módosítása