katartik

URIMURI - Úri mulatság Budapest szívében/20th century atmosphere Budapest's heart

2012. augusztus 15. - ruttnerkata

Tegnap amikor barátnőm Svédországból való egynapos hazatérését mentem ünnepelni az Andrássy 8-ba, akkor még kicsit féltem az URIMURI-tól. Egyszer már jártam ott, pár percre csupán. Csak bekukkantottam, aztán amilyen sietve mentem olyan gyorsan jöttem is ki, ugyanis tipikus "fehérnadrágos" helynek tűnt.
A DJ, a közönség mintha egy white party kellős közepébe csöppentem volna, egy gyönyörű bérház közepén. Kár érte, gondoltam... De tegnap más volt, és remélem ez az URIMURI igazi arca. Bátran kimondom, a hely igazán európai. 

At the end of the post, you can read it in English too 


Soha nem gondoltam volna, hogy Budapest kellős közepén vannak olyan bérházak, amelyek teljesen üresek. Az Andrássy út 8. szám alatt, még ha kívülről az utca frontról nem is tűnt fel, valószínű ez lehetett a helyzet. Kihasználta ezt egy ügyes vállalkozó, és remek névvel megszületett az URIMURI, Budapest legújabb romkocsma jellegű, de mégis inkább arisztokratikusságra hajazó clubja.

Mártival a földszinti lakás udvari ablakában


Este fél 8 körül érkeztem. Szellősen ültek még a bárpultnál és a az asztaloknál. A baráti csoport, akiket kerestem egy külön kis részben - talán a ház valamikori földszinti lakásának konyhájában -  nagy asztalt körbeülve beszélgetett. Már elsőre jó hangulata volt a helynek, bár a DJ-t külön megnéztem, de persze nem volt vele semmi baj.
A zene kellemes, az árak pedig olyanok mint bármelyik másik belvárosi szórakozóhelyen.
A pultosok kedvesek, csinosak, abszolút jól szituált emberek benyomását keltik.
Ugyanúgy, ahogy a helyben, bennük is volt valami pozitívan felsőbbrendű, valami elit.


Ahogy közeledett a 9 óra, a hely egyre inkább kezdett megtelni, ám sehol nem láttam tipikusan magyar arcokat. Mert sokszor tipikusan magyar a besavanyodottság, az irigység, kritikusság, ami nem rest kiülni az arcokra. És lehet, hogy egyeseknek furcsán vagy unszimpatikusan hangzik, amit most leírok, de örültem a nem magyar magyaroknak.
Olyan liberális volt, olyan elegáns, olyan nyitott. És tényleg, nem azért mert a külföldiek többségben lettek volna.Sőt.
Én ezt szeretném érezni mindenhol Budapesten. És, hogy a hely tette-e ilyenné a közönségét, vagy ez a közönség jár ide, azt nem tudom... de mindenesetre köszönöm URIMURI az estet, biztosan visszatérek még.
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yesterday when I went to Andrássy Avenue 8, to celebrate that my friend came home from Sweeden for only one day, I felt a little fear, about URIMURI. This is the newest club in Budapest, and once I have been there already,  but only just a few seconds, because I didn't like the place very much. The DJ, the public... I dont know, I didn't felt good feeling, it was similar that if I was in a white party, in the middle of a beautiful old style apartment.
I was sorry about it, but yesterday wasn't the same. And now I can say, URIMURI is a very european, stylish club.

I've never thougth that, in the middle of the Andrássy Avenue there are some totally empty apartment. But that was the situation, with the Andrássy 8., and one of a skillful businesman took advantage of this, and made a very elegant, early 20th century atmosphere place.

URIMURI provides a stylis scene for some summer night fun. It's like a ruin pub, but you can feel some
aristocratic mood. The inner courtyard atmosphere is created by worn-down murals and creeping plants, while tasty tunes are ensured by Hungarian DJs. So if you would find a dilapidated typical ruin pub, minimal
interiors, where you can drink your rosé from a glass, and you feel yourself in West-Europe though special hungarian atmosphere, URIMURI is a perfect place for you.
Party time dishes - such as hamburger, hotdog - will soon avaible.







Fotók facebook

süti beállítások módosítása