katartik

Olyan, mintha húsz darab fejem lenne és mindegyik velem beszélne

2012. július 25. - ruttnerkata

Interjú Tamara Barnoffal, a magyar Starbucks Tumbler tervezőjével

 


Ameddig fejlesztem magam, odáig fejlődök, ez vitathatatlan!„

Mondja Tamara Barnoff, grúz származású divattervező, akit az élet 8 évvel ezelőtt  Magyarországra hozott. Itt ragadt. Most lányával, de főleg gondolataival él együtt, Budapesten. Ruhákat és cipőket alkot, de pár hete a világ egyik legnagyobb kávézó láncának a Starbucksnak tervezett tumblert. Bőrből, egyedit, klasszikusat és maradandót.

A Barnoff Starbucks tumblert most te is megnyerheted! Részletek ITT



Fotó: katartik /Ruttner Kata/

Budapest VII. kerület, Nagymező utca. A város egyik legszínesebb részén, Tamara showroomjába sietek munka után, egy pénteki este.
Ajtót nyit. Telefonál. Az első emeleti lakásban érezni a jelenlétét. Barátságos környezet, letisztult design és néhány fal mellé állított festmény fogad.
Ezeket a lányom festette mondja. Lüktet a tehetség. Gondoltam.
Leülünk. Fél órán keresztül beszélgetünk. Tetszik az akcentusa, amivel mesél: a Starbucksról és sokkal mélyebb dolgokról.

Fotó: katartik /Ruttner Kata/
Fotó: katartik /Ruttner Kata/
Hogy kerültél kapcsolatba a Starbucksszal?
Felkértek, hogy tervezzek nekik tumblert. De rajtam kívül más tervezőket is felkértek. Igent mondtam, aztán behívtak minket minőségi kávékat kóstolni. Azt mondták nagyon fontos, hogy érezzük a kávé illatát, az ízét, hogy inspirálódjunk az alkotáshoz.
Úgyhogy inspirált lettem (nevet) és bőrből készítettem el az első saját tumbleremet. Utána pedig azt, amit most már lehet a Starbucks üzletekben és a Barnoff showroom-ban is kapni.

Fotó: katartik /Ruttner Kata/

Miért pont a bőrt választottad munkaelemnek? 
Mindig az érzéseimre hallgatok. Nem is tudom miért, talán minőség miatt, a tapintása miatt. Ha nem csináltam volna meg, csak egy eredeti ötletet lett volna, maga után hagyva egy lyukat, valamiféle ürességet bennem. Szóval elkészítettem, és attól függetlenül, hogy nem kért senki, az alkotás folyamatát meg akartam mutatni. Barátok segítségével elkészítettünk egy filmet is tumbler mellé, amit díjátadáson meg is mutattunk.
Szeretem ezt a filmet, mert nagyon hasonlít rám. Erős, de közben van benne egyfajta finomság.



Ami a legszembetűnőbb és amiben különbözik az eredeti Barnoff Tumbler a megszokott Starbucksostól, az a fogantyú...
Igen. Legyen kellemes, ha már jó a minőség.

Lehet, hogy sikerül meggyőzni a Starbucks-ot hogy gyártsanak kereskedelmi forgalomba olyan tumblert is, ami az eredeti tervek alapján készül? Tehát kívül bőrborítással, fogantyúval?
Lehet, egyelőre tárgyalás alatt van. De szerintem igen, mert jó, és ők is érzik, hogy jó.

Külföldön is a boltokba kerül majd?
Részleteket még nem beszéltem meg velük. Augusztus elején tárgyalunk majd, nem tudom mennyire lesznek nyitottak. Meglátjuk.

Fotó: katartik /Ruttner Kata/

Fotó: katartik /Ruttner Kata/

Számítottál rá, foglalkoztatott, hogy megnyerd?
Természetesen. Mindenkit foglalkoztatott szerintem, aki ott volt. Ez a normális emberi reakció.

Hogy kerültél Magyarországra? Grúziában éltél azelőtt, ugye jól tudom?
Igen. Egyszer az élet hozott ide, és itt ragadtam. Jól érzem magam itt.

Miért szeretted meg Budapestet?
Mert magamat szeretem és nincs problémám a világgal.

Milyen impulzusok értek itt, voltak olyan hatások, ami által te is teljesebb lettél?
Ez nem városfüggő, hanem emberfüggő, és annak a függvénye, hogy a te utad milyen fázisban halad, és hogy érintenek dolgok, nem geográfia-függő.
Amúgy mindig csak a hatás marad meg, nem a konkrétum.

Fotó: katartik /Ruttner Kata/

Fotó: katartik /Ruttner Kata/
Csapongó vagy?
Nem, nem vagyok csapongó, csak fejlődök folyamatosan! Így sose vagyok ott, ahol már voltam.

És merre visz az utad?
Csak felfelé, nincs az életben lefele tapasztalatom. Sokat gondolkozom. Kritizálok és megpróbálok nem hazudni magamnak.

Le is írod ezeket?
Nem!

Ha alkotsz, a saját utadból meríthetsz?
Csak ezekből lehet, nem?
Persze, de meríthetsz mondjuk a város lüktetéséből, egy szóból, vagy könyvekből bármiből...
Csak a hatás, ami marad... a szemem szűrőjén át.

Hogy boldogulsz ebben a világban?
Minden világ olyan, amit megteremt magának az ember. Figyelmet igényel.

Mi az amin mostanában, a Starbucks-os projecten kívül dolgozol?
Sok mindenen dolgozom egyszerre.
Magammal főleg, és folyamatosan.
A célom a munkában és az életben is a fejlődés. Magamat követem, ameddig viszem magam, odáig fejlődök. Ez vitathatatlan. Nem szeretnék hazudni magamnak.




Vannak dolgok, amiktől félsz?
Nincs! Mert, ha mégis van, hamar megunom a félelmet, és akkor eltűnik a szorongás, nem félek, már meguntam.
Folyamatosan változni akarok, fejlődni, csak megyek előre . Figyelem magamat, ez pedig kiszorítja a félelmet. Kiürül és megyek tovább. Egyébként nem könnyű.

Elégedett vagy?
Inkább így mondanám, hogy elégedett SZOKTAM lenni, magammal, munkámmal.

Sok barátod van?
Nagyon sok embert ismerek és sokan vannak körülöttem. Barát kevés van, és az így rendben van.


A Barnoff Showroom-ot a Nagymező utca 14. szám alatt találjátok. Tamara kedvezményekkel vár mindenkit. Ruhákon kívül pedig megvásárolhatjátok a tumblert is, de játszhattok is érte.
Részletek itt!

süti beállítások módosítása