katartik

Fehér Balázs energiái

2012. június 19. - ruttnerkata

Fehér Balázs a Carbonfools sármos énekese egyre népszerűbb, energiáit pedig maximálisan kihasználja.  Nemrégiben szólókarrierbe kezdett, és megalkotta saját ruhakollekcióját is a Monkey&Whistle-t. Beszélgettünk zenéről, modellkedésről, buddhizmusról és új filozófiájáról, miszerint mindenki egy majom.

facebook.com/feherbalazs

Balázsnak nem a divat, hanem a stílus a fontos. Letisztult kollekcióját kreativitással próbálja érdekessé tenni.
Nem áll tőle távol a kifutók világa. Több évig sikeres modellként dolgozott.
Ám most inkább az alkotó szerepébe bújik, azt mondja már nem vonzza annyira a szakma kamera előtti oldala.
Saját kollekciójának bemutatója előtt pár nappal kedvenc pesti éttermében a Babarban mesél életéről, energiáiról, terveiről.



"Modellkedni már nem modellkedek, az már nem fér össze azzal, amit csinálok. Mert az már nem az, amit én szeretnék csinálni. Én mindig olyan dolgokat csinálok, amiket szeretek" 

Modell karrierjét Ázsiában kezdte és Európában folytatta. Eddig több mint 10 országban élt már.
A modellkedés miatt tanulmányait sem fejezte be, de ezt egyáltalán nem bánja. Papírok nélkül is boldog.
Abban, hogy megtalálta a boldogságához vezető utat, négyhetes Thaiföldi elvonulásának is köze van.

"Hét hónapot voltam Bangkokban, ott utána egy hónapot voltam szigeteken, így mászkáltam körbe-körbe. Aztán meguntam ezt az egész paradicsomi létformát, és úgy gondoltam, hogy ennek én véget vetek, hogy ne az élet vessen véget a jó sorozatnak, hanem én."



Egy buddhista templomban az egyik legősibb meditációs technikát a vipassana-t alkalmazva élt teljesen elvonulva a világtól.

"A templom az nem szól másról, mint az összes olyan dologról, vagy az összes olyan dolog elvételéről, ami eddig boldogságot okozott a nyugati civilizációba. Az ivászat, a dohányzás a barátok a szex, a beszéd. Ezeket ott mind nélkülöztem, és soha életemben nem voltam még olyan boldog mint ezek nélkül."

Egy hónapig nem beszélt, mesterével napi fél órás tréninge volt, kizárólag ezalatt oszthatta meg a meditáció alatt átélt spirituális élményeit.
Azt mondja egyszer már a saját testét is elhagyta.

"Az elmédet tanítod, minden egyes pillanatban, hogy mit csinálsz éppen. Tehát a jelenpillanatban élést gyakorlod
Az igazság az az, hogy nem voltam drog hatása alatt, amikor elhagytam a testemet (nevet). És nem is tudom, hogy igazából ez az élmény ez az volt-e. Nem érzem a testrészeimet és akkor a végén így eltűnik a has, vagy a légzőközpont és akkor úgy érzed, hogy innentől kezdve bármit megcsinálhatsz"


Aztán a különleges spirituális élmények megtapasztalása után úgy döntött hazajön Magyarországra és zenélni kezd. Azt mondja próbálta a keleti filozófiát az itthoni életébe átültetni, de teljes mértékben nem tudta véghezvinni ezt az elhatározást. 

"Lehetni lehet, de nem tudom a sebesség miatt sem. Mert ők azt mondják, hogy olyan vagy mint egy virág, és a körülményektől teszik függővé a te kivirágzásod, de hát itt ilyen körülmények között nem lehet azt a lelki békét fenntartani, ami ott így állandó valami volt egy konstans dolog. "




A The Carbonfools egyre sikeresebb itthon, de többször koncerteztek már külföldön is. Sőt már egy több állomásos angliai koncertturné is tervben van. A nyáron új lemezükön dolgoznak.
Inkább akusztikus hangzású szólókarrierjét pont az új Carbonfools lemez miatt hanyagolja egy kicsit, de a tervei szerint jövőre újra több energiát fektet majd saját próbálkozásába.



"Ha a Carbon pihen, akkor én tudok szólózni. És a Carbonnak is kell pihennie. Mert olyan nincs, hogy egy pálya egyenes, az egész egy görbe, de lentről is vissza lehet jönni. 



Balázs férfiaknak tervez ruhákat. Márkája nem csak a letisztult vonalú ruhákról szól, hanem filozofikus tartalommal is bír.



"Továbbgondoltam, és arra jutottam, hogy lehetne egy ikonja ennek az egésznek, aki egy rajzfilmhős szerepében abszolút indirekt módon tudja terelgetni az embereket. Mind a ruhák felé mind az értékek felé és így jött a Monkey&Whistle névből az a mozgalom, hogy mindenki egy majom és csak egy sípra van szüksége ahhoz, hogy felébredjen és ebből a kockavilágból kimozdítsuk."






Balázs két hónap alatt alkotta meg ruháit.
Barátok és családtagjai segítségével született meg kollekciója. Maximálisan elégedett és hisz a kollekció sikerében.





"Nem lehet megállni, nincs olyan hogy jaj szegény én, jaj most ezt hogy oldjuk meg. Nincs jaj, csak csinálni kell és hinni kell benne vakon. Szerintem ez a kulcs, ez a kulcsa ezeknek a dolgoknak"

Balázs ruhái a Carbonfools klipekben is feltűnnek majd, a márka majom arca, pedig a tervek szerint képregény formájában is megjelenik.





A Balázzsal készített riportomat a tv2.hu/aktív oldalon is megnézhetitek a vágatlan anyaggal együtt. 

süti beállítások módosítása