katartik

Különleges desszert szürke napokra - Fetával és meggyel töltött krumpli

2014. december 07. - ruttnerkata

Nekem ez a karácsonyi hangulat idén még egyáltalán nem jött át. Idegesít, hogy rengetegen vannak a városban, hogy tegnap este fél 9-kor nem jutottam át Budára egy találkozóra, mert az Andrássyn araszoltam a dugóban és a díszkivilágítás sem különösen hat most meg. Viszont haza, vagy barátokhoz menekülni a meleg lakásba és főzőcskézni, beszélgetni, teázni vagy borozgatni az tetszik. És találtam is egy nagyon különleges és klassz receptet, amit amúgy nem csak az esős hétvégeken, hanem akár karácsonyi desszertnek is meg lehet csinálni, ha valaki nem ragaszkodik a bejgli és szaloncukor kombóhoz.

krumpli1.jpg

Ha többet látnál, keresd a katartikot a facebook-on ITT

Néhány héttel ezelőtt készítettem el ezt a különleges fetával és meggyel töltött krumplit. Nem egy bonyolult ügy, de az arányokra és arra, hogy ne süssük túl nagyon kell figyelni (én egy picit túlsütöttem és száraz lett, de még úgy is jó volt).

krumpli2.jpg

A krumplikat becsomagoltam alufóliába és 170 fokos sütőbe tettem, elég szerintem maximum 40-45 percre. Ezután félbe vágtam és kiszedtem a belének egy részét. Ezt a fetával összekevertem egy pici borsot is tettem hozzá, majd beletöltöttem a közepébe.

Ha többet látnál, keresd a katartikot a facebook-on ITT

Amíg ezt csináltam a magozott meggyeket 10-15 percre betettem a sütőbe sülni, majd a puha és meleg gyümölcsöt a töltött krumpli tetejére tettem és körülbelül 10 percre visszatettem az egészet, hogy összeérjenek az ízek.

Érdemes annyi fetát beletölteni amennyit csak tudunk, mert a meggy és a feta édesebb és sósabb íze teszi igazán különlegessé. A recept mézet is ír hozzá, szóval, ha valaki a gyümölcscukornál édesebbre vágyna, akkor rá lehet csurgatni. 

krumpli3.jpg

Ha többet látnál, keresd a katartikot a facebook-on ITT

 Fotók: pinterest.com 

süti beállítások módosítása