katartik

7+1 tipp téli fáradtság ellen

2014. február 12. - ruttnerkata

Emlékszem, még öt-hat évvel ezelőtt egy-egy hajnalig tartó hétköznapi bulizás után is simán megcsináltam a másnapi minimum 10 órás médiaműszakot, nem okozott túl nagy gondot egy vidéken forgatott, három perces aznapra elkészített anyag sem, és csodálkozva néztem, akkor 28 körül lévő szintén szívesen bulizós kolléganőmre, aki egy-egy éjszakai tivornyázás után kis túlzással élő halottként dolgozott és aki mindig csak annyit mondott, hogy majd ha a harminchoz közelítesz megtudod. Hát megtudtam. Így 28 után, a hétköznap tartott bulik helyett most már inkább bekuckózás, és alvás van, hogy meglegyen éjszaka a 8 órám. Ébredés után pedig jöhetnek a vitaminok és a citromos víz, hogy még frissebb legyek, és lehetőleg a hét vége felé se látszódjon rajtam az általában öt nap alatt teljesített 50 munkaóra. Nem beszélve arról, hogy a tél, így a vége felé, már kiszívja az emberből a felhalmozott energiát, így nem ritka a depizés és az állandó fáradtság érzése sem. 

montazs.jpg
Ha tetszik a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon, ahol kommentelhetsz is ITT, vagy az INSTAGRAMon ITT

Hát gondolom vagyunk még így néhányan ezzel, dolgozó nők (vagy férfiak), akik nem, úgymond mellékhatásokkal akarják a dolgaikat kimaxolni, és sikeresek lenni. Ezért összeszedtem néhány olyan "trükköt", amivel én rendszerint felturbózom a testem és az energiaszintemet, hogy bírjam a strapát.

1. Az alvás 

Éjjeli bagoly voltam mindig is, de rá kellett szoktatnom magam arra, hogy munka előtt mindig aludjak legalább 7-8 órát. Egy hónapja csinálom ezt az alváskúrát és segít. Másnap egész jó a közérzetem. Szinte kicsattanok az energiától. És még ha középszerűen is hangzik egyeseknek, hogy fél11-ig ágyba kerülök általában, nem baj... Szerintem is az egy kicsit, de mit csináljak, ha így is alig bírok felkelni?

ágy.jpg

2. A vitaminok 

Multivitamin, D-vitamin és élesztő. Ezeket minden nap beveszem. Ha jó a multivitaminod azt a tested meghálálja. A D-vitamin pedig azért fontos, mert  - egy tavalyi kutatás szerint - a magyarok többsége a tél végére D-vitamin hiányban szenved, ez pedig okozhat fáradtságot és felsőléguti panaszokat is. Hiába, keveset süt erre a Nap a hideg hónapokban, de tabletta formájában pótolhatjuk, amit a természet nem tud megadni télen. Nem beszélve arról, hogy számos tudományos kutatási eredményre alapozva napjainkban egyre inkább tényként kezelhetjük, hogy ha a szervezet D-vitamin szintje magasabb, csökken bizonyos daganatos betegségek kialakulásának a kockázata, illetve alacsonyabb a kialakult daganatokhoz kapcsolódó áttétek képződésének a valószínűsége, és a daganatos betegség könnyebben kezelhető. D-vitamin szedésével csökken a mellrák és a vastagbélrák kialakulásának kockázata. (forrás: webbeteg.hu) 

Borsónyi élesztő minden reggel a bőr és haj miatt. B1, B2, B6, Kálium, Nátrium, Kálcium, Magnézium és Foszfor forrás. Én speciel azért is kezdtem el, mert növesztem a hajam, az eredmény hetek alatt látszódott. 

3. A reggeli tejeskávé

Minden reggel fél órát adok magamnak arra, hogy elkortyolgassam a tejeskávém és elolvassam a híreket. Emiatt képes vagyok korábban felkelni. Ez egyfajta szertartás nálam, ha kimaradna nyűgös lennék. 

image_139.jpg

Ha tetszik a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon, ahol kommentelhetsz is ITT, vagy az INSTAGRAMon ITT

4. Citromos víz

Egy fél citromot minden reggel belefacsarok két deciliter vízbe, mert a citrom lúgosít, C-vitamin forrás, tisztítja a májat és a vesét, segíti a fogyást, kálcium, magnézium és kálium forrás, vértisztító. 

5. Legalább két liter víz 

Naponta legalább két liter vizet megiszom, mert hidratál, méregtelenít és segíti megőrizni az alakot. A víz mellett pedig sokszor teát is kortyolgatok.

6. Egészséges táplálkozás 

Reggelire barna kenyér szendvics, yoghurt, ebédre valami hús és saláta mondjuk rízzsel, este pedig már főleg hús, vagy zöldség, szinte semmi szénhidrát. Megpróbálom nem túlenni magam, mert ha tele van a has tompul az agy. 

montazs3.jpg

7. Stressz kizárása

Egyre inkább megtanulom nem felhúzni magam a dolgokon, nem túlizgulni a napomat és elengedni azokat a dolgokat, amelyeken nem tudok változtatni vagy feszültséget okoznak bennem. A problémák valahogy mindig megoldódnak elv szerint próbálok élni, így pedig egy csomó energiám megmarad, ergo nem szív le annyira egy-egy nap, mint régen. 

8. A sport

Na ez az amire egyelőre nem tudom rávenni rendszeresen magam, 8 év versenyszerű atlétizálás után sem. Sajnos. Ez a +1 tipp, amit nekem teljesítenem kellene. A mikor az kérdés... 

Ha tetszik a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon, ahol kommentelhetsz is ITT, vagy az INSTAGRAMon ITT

süti beállítások módosítása