Exkluzív interjú a boroscímke dizájnról Laposa Bence borásszal
Borozni és magyar minőségi bort inni jó. És egyre inkább divat. Ha pedig fogyasztjuk az sem árt, ha tudunk róla néhány dolgot. Bár a blog jellegéből az nyilvánvaló lehet, hogy itt és most nem az összetevőkről vagy a szőlőfajtákról lesz szó, hanem a külcsínről, a palack szépségéről. Mert a kereskedelmi versenyben az ízek mellett igenis nagyon fontos, hogy a palack vonzza a figyelmet. Kérdés, hogy ha nem vagyunk kifinomult borszakértők, vajon mi szerint választunk? A valamelyest ismert ízek, vagy a címke az, ami befolyásol minket abban, hogy melyik üveget vesszük le a polcokról? Laposa Bence a Laposa Borbirtok vezetője most exkluzív betekintést enged a Laposa borok címkéinek dizájn világába.
A bor eladásánál nem csak a palack tartalmára, hanem a csomagolásra is oda kell figyelni. Marketing szempontból mennyire fontos a dizájn?
Nagyon fontos a dizájn, mind a palack formájánál, mind a címkénél. Ha nem ismeri az ízt a vásárló, akkor a bor csomagolására is hagyatkozik. És persze a minőségi borozáshoz hozzátartozik az is, hogy egy jó bort egy szép palackból töltsünk ki. Nálunk a különböző fajtájú és különböző kategóriájú boroknak is más és más a csomagolása. A dizájn mindegyiknél letisztult, az egyszerűség mellett törekszünk a meleg színek használatára.
Hogy jellemeznéd kategóriák szerint a dizájnt?
A Laposa Friss (Olaszrizling) és a Laposa Illatos (Hárslevelű, Sárga muskotály, Ottonel muskotály) borok jó borok, de nem a prémium kategóriába tartoznak, ez pedig észrevehető a csomagoláson is. Itt a zöld és a narancssárga dominál, a palack formája is egyszerű. Meleg színeket akartunk használni, ami feltűnő és odavonzza a tekintetet.
A prémium boroknál most fehér, fekete, sötétbarna és sötétkék címkéket használunk. De újdonságként megjelenik a palack nyakán is a márkanévvel ellátott címke. A sötét színek eleganciát adnak a kecses palackoknak, a nyakon lévő címkének köszönhetően pedig azonnal érezhető, hogy prémium termékről van szó.
A Laposa Rizling2 és a Laposa 4 hegy a pincének a két legfontosabb bora. Elegáns barna és sötétkék címkéikkel az volt a célunk, hogy kiemeljük őket a sorból. Azt gondolom, hogy ezek a színek azt az eleganciát képviselik, amit a borok is.
A prémium kategóriás olaszrizling, juhfark, szürkebarát és kéknyelűnél pedig a fehér és a fekete színeket használjuk, egy kis aranyos csillogással. Így mutatjuk meg az eleganciáját, de maradtunk itt is a letisztult, minimál, egyszerű dizájnnál.
Te találod ki, hogy nézzen ki a címke, vagy csak instrukciókat adsz a tervezőnek?
Évek óta együtt dolgozunk a Brandart nevű céggel. Itt Szentmiklósy Attila a főtervező, aki nagyon jó ízléssel nyúl a címkék dizájnjához, nagyon érzi, hogy milyet is szeretnénk. Tehát a tervezést instrukciók alapján ő oldja meg, de én is folyamatosan részt veszek a munkában. Egyébként előfordult már az is, hogy a nyomtatás után nem úgy mutatott a címke, mint ahogy elképzeltük. Az a kukában végezte.
Melyik borotok a legnépszerűbb és szerinted mi szerint választanak az emberek?
Egyértelműen a Laposa Friss elnevezésű olaszrizling bort kedvelik leginkább a vásárlóink. Talán azért mert ez egy nagyon finom bor, árkategóriában pedig abszolút megfizethető a mindennapokban. A címkéje zöld, rajta a brand név, szinte elkerülhetetlen, hogy az emberek ne vegyék észre a boltok polcain.
Milyen újítások várhatóak a közeljövőben?
Most dobjuk piacra Bazalt Cuvée borunkat, amely rajnai rizling, juhfark és olaszrizling házasítása. A cél az volt, hogy egy olyan bort hozzunk létre, amely kifejezi a pincének a fő stílusát. Törekszünk arra, hogy úgy készítsünk borokat, hogy a legtöbb illatot és zamatot meg tudjuk őrizni, miközben megjelenik a termőhelyi jelleg a Badacsonyra oly jellemző ásványosság is.
A Bazalt Cuvée címkéjének dizájnját a Badacsony inspirálta. Az azon megjelenő vonalak szintvonalként, a bazalt rétegződésekén értelmezhetőek.
A Laposa borokról még több információt a www.bazaltbor.hu oldalon találtok!
Ha tetszett a bejegyzés kövesd a katARTik-ot a facebookon is, ITT!