katartik

Modart diplomamunkák - Gyenge Anna

2013. május 29. - ruttnerkata

A Modart-os diplomamunkák inspirációs képei közt szemezgetve többet is találtam, amelyek már első benyomásra hatással voltak rám, ezért úgy döntöttem minden nap bemutatok egy-egy alkotást, illetve annak inspirációját. Gyenge Annát az orosz realista irodalom nőideáljai inspirálták, kollekciója a virágokra és a virágmotívumokra épül.  Kollekciójáról a fotókat Balla Vivienne készíti, az inspirációs kép mellett néhány werkfotót is láthattok a tegnapi fotózásról. 
Gyenge Anna kollekcióját jövő hét csütörtökön a Modart Diplomamunkák bemutatóján láthatja a közönség. 



Az orosz realista irodalom nőideálja által inspirált kollekcióm a virágokra és a virágmotívumokra épül. Az orosz népviselet formavilágát felhasználva elkészült egy modern, sportos részletekkel felruházott, fiatal korosztályt

megcélzó ruhakölteményekből álló minikollekció, mely gazdagon megmunkált felületek, továbbá összedolgozott anyagokban jeleskedik. Az orosz paraszti viselet jellegzetességéből kiindulva születtek meg meleg, beburkoló kabátjaim, és vastag, kötött felsőim. Ezeknek ellensúlyozásaként, a népviselet alsóruházatát és a kendőket imitálva, finomabbá, légiesebbé kívántam tenni a kollekciómat. Ezen orosz kendők virágait életre keltve alakítottam egységgé a kollekciót. 


A hangulatot megalapozó idézet:
“Úgy emlékszem akkoriban, szinte sohasem
jelent meg képzeletemben határozott vonásokkal
egy nő képe, egy nő iránti szerelem látománya,
de mindenben, amit gondoltam, mindenben, amit
éreztem, valami újnak, kimondhatatlannak,
édesnek, nőinek a féltudatos, szemérmetes
előérzete rejtőzött...”
/I.S.Turgenyev-Elsö szerelem/

Ezen részlet által megidézett légies tünemény vált az orosz népviselet inspirálódású kollekcióm viselő alakjává.






süti beállítások módosítása