katartik

A fotók manipulátora - Cséve Zsófia fotói

2013. február 07. - ruttnerkata


Cséve Zsófia mindössze 19 éves, de képeire nézve, az első pillanattól kezdve azt érzem, hogy őrült nagy fotós tehetség válhat belőle. Zsófia egy egyszerű bridge géppel, vagy szkennerrel dolgozik és nem titkoltan nagy hangsúlyt fektet az utómunkára. Mert az ő fotóinál nem csak egy-egy beállításé, jól elkapott pillanaté, hanem a photoshop-é a főszerep. 
Zsófi 14 évesen fedezte fel, hogy mekkora örömöt jelent neki fényképeket készíteni, bár akkor még csak családi kirándulásokon fotózgatott amolyan általános dolgokat, mint a táj, a naplemente, virágok vagy a macskája. De valami másra vágyott, ezért elkezdett portrékat készíteni saját magáról, képeit pedig photoshopolni. A lány alkotásai az indafotón rendszeresen bekerülnek a hét legjobb fotói közé, és nagyon azt érzem illetve remélem hogy ez még csak a kezdet. El vagyok ragadtatva. 








Azt írod autodidakta módon képzed magad? Melyek azok a weblapok stb... amelyek a leginkább segítették a munkádat?

Eleinte magyar oldalakról tanultam pl.: http://www.tutorial.hu/ később néztem nemzetközi oldalakat, ahova minden évben beválogatták az év legjobb 100 photoshoppolt képeit és ezeken az oldalakon szintén írtak le tutoriálokat képekkel kiegészítve. Illetve a Youtube-on néztem sok videot, először  a retusálásról, majd kezdett érdekelni a fotómanipuláció is.
Több külföldi fotómegosztón is regisztráltam (deviantart, tumblr, fotoblur, shadowness), ahonnan szintén merítek inspirációkat. Felszoktam tölteni oda is a képeimet és érdekes, hogy a külföldiektől több pozitív visszajelzést kapok.





Milyen témákban fotózol szívesen?

Főként emberábrázolással foglalkozom, kezdetben magamat fotóztam, majd több felkérés is érkezett, hogy fotózzak le másokat. Jelenleg még 


kialakulóban van a stílusom, nem köteleztem el magam egy adott műfajnál sem. Imádom a divat fotókat, évek óta bújom a nagy divatházak kampányképeit. Emellett a vintage képekért rajongok, a '60 évek divatjáért  Viszont van úgy, hogy kipattan egy ötlet az agyamból amit egyszerre fényképezőgép elé kell vetnem.

Hogy jellemeznéd leginkább a képeidet?

Ezt nekem nehéz megítélni. Mindenképp változatos. Általában a hangulatomat tükrözik, az érzéseim kivetülései. Vannak romantikus képeim, könnyed vidám nyári képeim, de vannak mélyebb, elgondolkodtató képeim is, és persze sok divat fotóm. Szinte minden egyes képnél másra törekszek,  a lényeg, hogy azt az emóciót közvetítse amit szeretnék éreztetni. Semmiféleképpen nem tudnám egy kalap alá helyezni az összes képemet és egy-két jelzővel ellátni azokat. Minden képem más. Ami egyezik bennük, hogy az utómunkálatokra különösen nagy hangsúlyt fektetek.






Milyen technikával dolgozol? 

Ami azt illeti nem túl komoly technikával. Sajnos a jelenlegi anyagi helyzetem nem teszi lehetővé, hogy komolyabb cuccokra költsek. Egy egyszerű bridge gépem van és egy még egyszerűbb állványom, és a photoshop. Pont ezért okoz ekkora örömet mikor látom, hogy egy-egy szakmabeli vagy szakmai online közösség felfigyel rám. Ezek szerint nem csak a drága gépekkel lehet jó fotót csinálni. Persze már rettentően vágyom egy tükörreflexes Canon gépre.


Jelenleg van egy úgy projektem a Scanography, amiben a képeket szkennerrel készítem. Meglepő, milyen jó képeket lehet varázsolni vele. Ezen kívül mostanában analóg géppel is fényképezek, tetszik ez a világ is.
A tervem, hogy a közeljövőben beiratkozok egy bécsi fotós képzésre, és persze az, hogy a kiszemelt Canonomhoz mihamarabb hozzá juthassak








süti beállítások módosítása