Faludi Gabriella új kollekciójának elkészítéséhez az üvegbetont választotta. Így nem csak a tervező Faludi G elnevezésű manufaktúrájában készült ékszerek, hanem anyaguk is biztosan egyediek. A LiTraCon-ból készült ékszerek az Iparművészeti Múzeum Art Deco 21 elnevezésű pályázatára készültek és tulajdonképpen a pályázat inspirálta a tervezőt abban, hogy egy építészeti anyagot használjon ékszerkészítéshez.
Faludi Gabriella nem ült sokáig az ötletén, hamar felkutatta Losonczi Áront a LiTraCon fejlesztőmérnökét, aki első hallásra meglepődött a tervező ötletén, de természetesen kíváncsi volt és küldött egy fél téglányi üvegbetont az ékszerkészítéshez.
Az ebből a darabból készült ezüstfoglalatú gyűrű ma már az Iparművészeti Múzeum gyűjteményének része.
Faludi Gabriella főleg üveggel dolgozik. Egyetemi évei alatt került kapcsolatba az üveggel, azt mondja valószínű élete végéig tart majd ez a szerelem. Imádja munkáját, azt mondja szinte euforikus állapotba kerül, amikor alkothat.
Egyből beleszerettem ebbe az anyagba, amikor megláttam. Az ellentétek dinamikája vonzott benne. Hogy az egyik legtömörebb, legmasszívabb anyagba belevarázsolták a fényt.
Imádom az építészetet, így az is jellemző rám, hogy belőle merítek inspirációt. Az ember által teremtett világ legorganikusabb területének tartom.
Alapvetően üveggel dolgozom, de az újabb kollekcióimban szerepet kap az ezüst, az üvegbeton és egyéb anyagok is.
Mennyire figyeltél oda az apró részletekre, ebben a kollekciódban? Hogy mutatnád be a kollekciódat?
Az urban kollekciót a litrakon, mint építészeti anyag és mint technológiai újítás ihlette. Világos volt, hogy a tervezés során az üvegbeton tulajdonságainak kell alávetni az egész koncepciót.
Az üvegbetonon kívül főleg üveggel dolgozol. Kérlek emelj ki egy egy kollekciót és mondd el azt is, hogy kerültél kapcsolatba az üveggel?