katartik

Lenoushka prémium design lakástextil

2012. október 02. - ruttnerkata

Gyerekként még nem tudjuk, hogy azok a hatások, amelyek nap mint nap érnek bennünket, merrefelé terelik  majd későbbi életünket. 
Beleszületünk valamibe, szüleink, környezetünk által folyamatosan alakulunk, van ami ellen tiltakozunk, de a rossz dolgok ugyanúgy mint a jók, formálják a személyiségünket és az érdeklődésünket. De hogy a hatások által mivé is leszünk, azt igazán csak érett felnőttként tudjuk meg. 
A Lenoushka márka megalkotója, a félig orosz félig magyar származású Lehoczky Léna, beleszületett a lakberendezésbe. Édesanyja és nagymamája is nagy hatással volt rá. 
Karrierje mégis egy multinál indult közgazdászként, majd feladta munkáját, hogy megalkossa a Lenoushka prémium design lakástextil márkát, mert visszavágyott abba a világba, ami gyerekként mindig körülvette. 


"Amit el tudok magamnak képzelni, azt meg is tudom valósítani."  

Alkotásaiban modern és bohém köntösben, orosz gyökerek és magyar hagyományok fonódnak össze.
Kedvesség és szerethetőség, meseszerű kulcsmotívumok vonulnak végig a különböző stílusú kollekciókon.  




Hogy kerültél Magyarországra vagy már itt is születtél?

Szüleim Leningrádban, a mai Szentpétervárotttalálkoztak az egyetemen. Én ott születtem, de kisgyerek voltam, amikor átköltöztünk. Utána gyakran kiutaztam, a nyarakat a nagyszüleimnél, Bábuskánál és Gyéduskánál, a dácsájukban töltöttem. A származásom a gyökereket jelenti. Így a karácsony közeledtével is sok olyan emlékem van, ami újra és újra előtör. Az orosz pompát számomra a még ma is látható orosz esztrád-műsorok jelentik. Emlékszem, karácsonykor voltak a legkomolyabb műsorok – mint Magyarországon a szilveszteriek. Imádtam Alla Pugacsovát… Az az elegancia, túláradó csillogás, ami a ruháiból áradt… Beálltam a tükör elé valami csillogó anyaggal, és azt képzeltem: ő vagyok én. Ezt az ünnepi szikrázó érzést szeretném átadni például a karácsonyi lakástextil-kollekciómban. A gyönyörű 

porcelánokban felszolgált borscs nem hiányozhatott az ünnepi asztalról. Anyukám mindig elővette a csillogó-villogó régi orosz díszeket, ezekkel díszítette a fát. Ezt az érzést keltettem életre egyébként az ünnepi kollekciómban: mit jelent számára orosz-magyar gyökerekkel egy karácsony Magyarországon. Felnőtt fejjel a gyerekkori emlékek a disco világát idézték, ezért alakultak Lenoushka hagyományos magyar motívumai ragyogó discotulipánttá, discopipaccsá vagy discogalambbá. 
Na, valahogy így keverednek össze az emlékek, a származásom és az, amit ma csinálok.

Írod a honlapodon, hogy nagymamád és anyukád is nagy hatással volt rád az alkotásban, mi az amit leginkább kiemelnél azok közül, amiket tőlük tanultál?

Nagymamám kötni tanított meg, édesanyám pedig varrni, illetve az ő esztétikai szemlélete is nagy hatással volt rám. Emlékszem, amikor együtt gondolkodtunk színeken, anyagokon járva az üzleteket. Kiskoromban sokáig tervező szerettem volna lenni: a varrás/kötés mellett rengeteg tervet is rajzoltam. Aztán a saját lakásaimba kezdtem tervezni, kivitelezni függönyöket és kiegészítőket.






Miért pont a lakberendezés?

Gyerekként mindig nagyon szépen berendezett lakásokban éltem, anyukám készítette el a függönyöket, párnákat. Azt is mondhatnám, hogy belenőttem a lakberendezésbe.

Feladtad a jól fizető munkádat azért, hogy az álmaidnak élhess. Mit dolgoztál előtte, mennyire volt nehéz meghozni ezt az elhatározást?

Közgazdászként helyezkedtem el multinacionális vállalatoknál. Hosszú tipródás előzte meg döntésemet, hogy párnaműhelyt hozok létre és céget alapítok. Nehéz volt megtalálni azt, amiért tényleg dobog a szívem, és amely egyesíti azokat a szakterületeket, amelyekhez értek. Továbbá azzal is kísérleteznem kellett, hogy mi az a munka, amely összeegyeztethető a családdal.

Forrás facebook: Férjemtől sok támogatást kapok a Lenoushka fejlesztésében. Nagyon szeretem őt - úgyhogy puff neki!! 
Forrás facebook: Egy jó kis Vengerkás image-fotóval nézünk elébe eme szép munkás hétnek
Fontos, hogy az ember folyamatosan képezze magát, nem elég, ha zsigerből jönnek az ötletek? Olvastam a honlapodon, hogy elvégeztél egy angliai professzionális lakástextil-varrótanfolyamot és most végzel lakberendezőként is.

Felnőttként először hobbi-szintem berendeztem pár lakást, megalkotva a lakástextíliákat is egyben. Tanultam is lakberendezést, továbbá lakástextil-mesterképzést, textil-manipulációs tanfolyamot végeztem Angliában, a textilipar fellegvárában Monika de Silvánál és Ruth Singernél. Rám mindig is jellemző volt a fejlődésre való igény – szakmai téren szerintem mindig fejlesztenünk kell magunkat.





Mesélj a Vengerka és a Blaun kollekciókról!

A Vengerka kollekciót (oroszul „magyar lány”) a natúr stílus kedvelőinek ajánlom. Friss és ropogós, árad belőle a szeretet. A Blaun kollekció az őszi-téli Balaton fagyott vizét, fakó fáit idézi meg. A Vengerka DISCO karácsonyi kollekciót – aminek gyökereiről az elején meséltem - egy disco-huszár ajánlja szeretettel a csillogás szerelmeseinek. Alla Pugacsovát ugyanis katonatiszt-táncosok vették körül a korabeli show-műsorokban.:) A színpadképből áradt a pompa. Discotulipánt, discopipacs, discogalamb párnákon, függönyön, ágytakarón, apró díszeken. Túlcsorduló csillogás, arisztokratikus kelmék. Ez a legújabb kollekcióm és nagyon boldog vagyok, hogy elkészült. Ennek a fotói lehet látni most itt is.








Itt van mindjárt a Design hét, megtalálhatnak az érdeklődök ott? Továbbá hol lehet még hozzájutni az alkotásaidhoz?

A Design héten a WAMPon lehet majd velem találkozni, október 6-7-én, a Vörösmarty tér mellett, a Dorottya Palotában. Itt debütál az új, ünnepi kollekcióm. És természetesen bárki online megtalálja és megveheti a párnáimat, ha feljön a www.lenoushka.com-ra. A párnák mellett függönyök, ágytakarók is részei a kollekciónak, és a karácsony miatt a díszeket is össze lehet hangolni otthonunk lakástextil világával.
Továbbá segítek bárkinek álmai megvalósításában, lakása szépítésében, örömmel vállalok egyéni megrendeléseket.



Közeli illetve távolabbi tervek?

Karácsonyig mindenképpen az új kollekciómra koncentrálok. Tavasszal gyerekszobába való lakástextil-kollekcióval szeretnék előrukkolni. Közben folyamatosan tágítom is a kollekciókat, szeretnék az étkezőbe is tervezni textíliákat.






süti beállítások módosítása