katartik

ÍGY UTAZOM GRÚZIÁBA

2017. március 06. - ruttnerkata

gru_zia_1.jpg

Néhány hét és áthúzom azt a sort a bakancslistámon, hogy elmenni Grúziába. Alig várom már ezt az utat. Hogy miért szerettem volna ennyire eljutni oda? Nem tudom pontosan. Megérzés. Fotókon látva az országot azt éreztem, hogy nekem ez nagyon tetszene. A hegyeket imádom, a természetet szintén, tenger is van ami megint csak 10/10 pont, és hála Budapest sokszínűségének azt is tudom, hogy a grúz konyhát is nagyon szeretem. Vonz a balkán, vonz Ázsia, vonz a Kaukázus, minden sokkal jobban vonz ami tőlünk keletre van, mint nyugatra. 

A bejegyzés folytatódik csak katt a tovább gombra! 

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

 

Kellett kicsit spórolnom erre az utazásra, de most leírom Nektek ettől az évtől milyen tudatos módszert alkalmazok annak céljából, hogy tudjak utazni vagy éppen a céljaimat  könnyebben megvalósíthassam. A sorok között pedig nézegessétek velem együtt Grúzia csodás tájait, épületeit. 

georgia_kutaisi_orthodox-church_156647081_0-1.jpg

ÍGY LEHETNEK AZ ÁLMOKBÓL CÉLOK 

Először is az év elején írtam egy listát - nevezzük bakancslistának - ennek segítségével pedig tudatosan haladok afelé, hogy mit és legfőképp hogyan tudok megvalósítani. Ez egy nagyon hasznos dolog, főleg ha kiteszed valami olyan helyre ahol látod is minden nap, ahol gyakran rá tudsz pillantani. Így nem feledkezel meg arról miket is szeretnél elérni. Jöhet a hogyanon való gondolkozás. 

lake-tobavarchkhili_3.jpg

kutaisi_autum_big.jpg

7_toba.jpg

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

SPÓROLÁSI TECHNIKA 

Ehhez az úthoz nem akartam a félretett pénzemhez hozzányúlni, ezért kifejlesztettem saját magamnak egy módszert amivel szerintem havi rendszerességgel remekül lehet spórolni. Szerencsére fel tudom fogni játéknak és egyáltalán nem zavar, hogy nem vásárolok magamnak ruhákat, mindenféle drága sminkcuccot, ha az estéimet étterem vagy mindenféle fröccsözés, mozizás és plázázás (na ezzel mondjuk amúgy sem :) ) helyett inkább itthon töltöm, vagy áthívom magamhoz a barátaimat, vagy én megyek hozzájuk. Hisz tudom, ha áldozatot hozok sokkal nagyobb élményben lehet részem, mint itthon a mindennapos vagy heti kiruccanásokkal. De a lényeg a módszer ami nekem bevált.

A hó elején amikor megkapom a fizetésem befizetek azonnal minden számlát, minden törlesztést mindent... majd még az első napokban megveszem magamnak a kaján kívül azokat a dolgokat, melyekre tudom, hogy szükségem lesz.  Ebben az esetben például a repjegyet vettem meg. 

Aztán ha mindez megvan akkor megnézem mennyi pénzem marad, ezt pedig leosztom a következő fizetésig fennmaradó napokkal. Így kijön egy bizonyos összeg, amennyit naponta költhetek. Ha több kijön, mint amennyire minimálisan feltétlenül szükségem van, akkor kevesebbet  határozok meg, így marad a hónap végére még egy kis tartalék. Viszont tudom meddig mehetek. Ezután indulhat a játék, amit én tényleg annak fogok fel. Ha nem is mindenkinek egyből, de  két vagy akár három hónap alatt ezzel a módszerrel remélhetőleg kijön egy olcsó repülőjegy, ha nem is Grúziába máshova. 

stock-photo-107736489.jpg

IRÁNY GRÚZIA

Szóval így jutok most el Grúziába. De még minimum két utat tervezek idén. Egyet nyárra egyet pedig őszre. Nyáron valószínű Erdélybe is megyek, az ősz pedig a skyscanner olcsónak mondott jegyein múlik. A nagyobb projekt viszont jövő januárra tehető. Akkor India és Nepál felé veszem az irányt. A bakancslistán rajta van, a hogyant most dolgozom ki. 

fotók: pinterest.com 

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

 

 

süti beállítások módosítása