ÖT TIBETI JÓGA, A FIATALSÁG, NYUGODTSÁG ÉS FITTSÉG FORRÁSA

2016. május 20. - ruttnerkata

Az elmúlt időszakban nagyon sok minden lett új lett körülöttem. Új lakásba költözöm, új időbeosztás szerint dolgozom egy másik pozícióban, új céljaim vannak és ha már ez a sok-sok újdonság a nagy változások hónapjában, tavasszal kopogtatott be az ajtómon, akkor szinte evidens volt a kérdés, miért ne újulhatnék meg én is testileg és lelkileg egyaránt? Szóval azt mondtam magamnak jöjjön a lifestyle changing. Bár az elején ott motoszkált a gondolat, hogy ezekkel az életmód váltásokkal világ életemben bajban voltam, valahogy mindig befuccsoltak az ilyesfajta elhatározásaim. De most úgy döntöttem apránként lépkedek és úgy néz ki elég jó a módszerem. A titok, hogy nem akarok mindent egyszerre.

life2.jpg

Hát nézzük. Mely dolgok változtak eddig. Körülbelül két hete minden reggel jógázom (na jó egy-egy nap kimaradt, de tarthat az ember néha pihenőket), elkezdtem egy alakformáló challenget ( a pinteresten van egy csomó ilyen) próbálok home made kajákat enni, változatosan étkezni, inkább keveset többször és kerülni a cukrot illetve itthon csinálni egészséges édességeket... Elmentem futni is, de kínszenvedés volt és mostanában időm sincs még erre sem, szóval olyan dolog kellett ami hatásos és gyors. Napközben nem vagyok jó időzsonglőr, a dolgok kiszámíthatatlansága miatt én is azzá válok, szóval az egyetlen hely ahova be tudtam illeszteni a mozgást az a reggel... Viszont túl korán sem akartam kelni nehogy a hajnali ébresztő gondolatával újabb stresszforrást hozzak be, szóval valami olyan kellett ami hatásos, itthon is csinálhatom és nem tart túl hosszú ideig.  Elkezdtem tehát jógázni, az ÖT TIBETI JÓGÁT építettem be a mindennapjaimba. Napi 10-15 perc az hetente 70-95 perc mozgás. 

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT
12974383_1157980084246211_3185986029643769126_n.jpg

Az öt tibeti jógáról először a Dr. Bodó Coaching coach tanfolyamon hallottam, ahova járok. Azért került szóba mert ez a feladatsor igen csak energetizál és hosszútávon nagyon sok jótékony hatása van. 

Találtam fórumokat, ahol szinte csodaszámban beszéltek erről a módszerről a kommentelők. Olyanokról számoltak be, mint 

  • Depresszióból való kigyógyulás
  • Állandó fáradtság érzet elmúlása
  • Jobb közérzet
  • Pajzsmirigy problémák javulása
  • Beáll tőle a testsúly
  • Izületi fájdalmak eltűnéséről
  • Narancsbőr eltűnéséről
  • Izomzat szép formálódásáról
  • Nyugalomról, türelemről és stresszmentesebb életről
  • Ráncok kisimulásáról
  • Ősz hajszálak visszasötétedéséről

És ami nagyon szuper, hogy simán belefér a reggelbe, a feladatsor körülbelül 15 perc. Az öt rítust tibeti szerzetesek dolgozták ki, hatékonyságának, gyógyító erejének kulcsa a test energiaközpontjainak harmonizálásában rejlik. De van néhány alapszabály amit be kell tartani ahhoz, hogy érezzük, hogy működik a gyakorlat.  

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT

12734139_1123825744328312_431679832568323718_n.jpg

  • Minden nap el kell végezni az öt gyakorlatot
  • Az első héten minden gyakorlatot háromszor végzünk, majd növeljük az ismétlés számát. A második héten ötször, a harmadik héten hétszer és így tovább növelve egészen 21-ig. Viszont fontos, hogy ha úgy érezzük nehéz, akkor csak annyit csináljunk, amennyi jól esik. 
  • A gyakorlatok nem megeröltetőek, de tartsuk be a fokozatosságot mert erőteljes méregtelenítő hatásúak 
  • A légzés, mint ahogy mindegyik jóga fajtánál itt is nagyon fontos. Nem mindegy mikor lélegzünk be és ki. A légzés orron be és orron ki történik. 
  • A gyakorlatokat a légzés ütemében végezzük 

A gyakorlatokat hetek óta végzem, csodáról még nem tudok beszámolni, de az biztos, hogy a sorozat elvégzése után még órákkal is energetikusabb, stresszmentesebb és összeszedettebb vagyok, mint voltam.

A gyakorlatokat részletesen ebben a videóban nézhetitek meg. 

Az új szokásaimról és hasznosságukról majd a facebookomon is láthattok rövid postokat - ezzel reményeim szerint Titeket is és persze magamat is inspirálom a tudatosabb, egészségesebb életre és arra, hogy ne adjam fel.

Szerintem próbáljátok ki, a hatásáról pedig örülnék ha be is számolnátok. 

A KATARTIKOT MEGTALÁLOD A FACEBOOKON IS ITT