katartik

Ilyen egy tengerparti reggel Tel-Avivban

Készítsd el hozzá az egyik legkedveltebb helyi italt!

2015. július 27. - ruttnerkata

Tartom magam a tavaly decemberi elhatározásomhoz, miszerint idén nem menekülök az itthoni hőségből egy másik ország kánikulájába. A legjobb télen nyaralni menni. Minderre Tel-Avivban jöttem rá - erről olvashattatok a blogon ITT -  ahova egyébként mindettől függetlenül ha tehetném az év bármelyik napján visszamennék.  De ott tapasztaltam meg először, hogy milyen az, amikor itthon a minusz fokok elől menekülve felülsz a gépre és ott a 20 fokban leszállsz. De nem csak a klíma miatt, hanem egyébként is elképesztő energiák vannak Tel-Avivban. Ha nem nézel meg semmi "kötelező" látványosságot, csak kiülsz a tengerpartra hallgatni a hullámokat egy könyvvel a kezedben és kérsz egy répás narancslevet a helyi bárban (amit olyan istenien csinálnak mint sehol), már azzal feltőltődsz.

telaviv_montazs1.jpg

HA TÖBBET LÁTNÁL, KERESD A KATARTIKOT A FACEBOOKON ITT

Hiányzik Tel Aviv na. Minden héten eszembe jut. De a tengert és az embereket nem tudom idehozni, ezért keresnem kellett valami olyat, ami a városra emlékeztet és kicsit visszarepít. Ez pedig az egészséges répás-narancsos 100%-os dszúsz, amit egy gyümölcscentrifuga segítségével néhány perc alatt el lehet készíteni. 

img_8658.JPG

Tel Avivban úgy néz ki egy reggel, ha az ember turista vagy éppen ott lakik, de nem rohan a munkába, iskolába vagy máshova, hogy felkel megveszi az újságot és kiül a tengerparti bár egyik alacsony műanyagszékébe, majd a mindig kedves kicsit hippi külsejű pincérektől, akik mezitláb járkálnak az asztalok között a puha homokban, kér egy egészséges turmixot. Nekem a répás-narancsos volt a kedvencem. Minden reggelt ezzel indítotam ott, majd miközben iszogattam néztem a vizet és minden porcikámban éreztem: csodálatos az élet. Hát ezek után ne szeretnék valamit visszahozni az ott megtapasztalt dolgokból? 

Két narancs, egy répa és egy gyümölcscentrifuga, szem lehuny, a város a képzeletemben. Hát néha ennyi is elég a boldogsághoz.

telaviv_montazs2.jpg

Az egészséges dzsúszt Philips HR1855/30 gyümölcscentrifugával készítettem

 HA SZOMORÚ VAGY MERT VÉGE A POSTNAK, KERESD A KATARTIKOT A FACEBOOKON ITT

Fotók: Ruttner Kata 

 

süti beállítások módosítása