katartik

Bor és design: A legvagányabb magyar boroscímkék

2014. május 11. - ruttnerkata

Friss, szerethető, van benne egy kis művészi vonal, így lesz vagányabb mint a többi. Ezt mondja borainak csomagolásáról Miklós Csabi borász. A móri pincészet palack designja talán az egyik legfigyelemfelkeltőbb a magyar borpiacon. Bennem olyan érzést keltenek, mintha egy fantáziadús képregényt lapozgatnék. Mintha a címkéken megjelenített rajzok, egy sztori kiragadott pillanatai lennének, amelyeknek a történetét persze a borász pontosan tudja, nekünk pedig megengedi, hogy azt gondoljunk bele, amit akarunk. Interjú Miklós Csabi móri borásszal, egyedi borainak, egyedi designjáról.  

mikloscsabi.jpg

Ipacs Géza tervezi a címkéidet, mint ahogy a borászok közül több mindenkinek (Bolyki, St. Andrea) Miért mellette tetted le a voksodat te is?

Mert a barátom és nagyon szeretjük egymást. Emellett persze döntő érv volt, hogy nagyon jó kézügyessége van, és mivel ismerjük egymást, ezért ki tudja találni, hogy milyen az a címke ami nekem jó. Minden címke amit ő tervez az működik.

26423_339948033917_4145150_n.jpg

katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!

Ki tudja találni neked mi a jó... Neked mi a jó? Nyilván a tervezés előtt ötleteltek, mi az amit a leginkább szem előtt tartatok a designál? 

Az a címke design jó, ami összeköti a bort a fogyasztóval és a fogyasztót megszólítja. Így lesz informatív. De elsődleges célunk, hogy élménydús legyen végigtekinteni a palackon. Szerintem azok a jó címkék, amelyeknek van némi érzelmi töltete. Van benne valami szerethető humor vagy vicc.

A cikk folytatódik kattints a tovább gombra! 

mcs_montazs.jpg

A palackokon megjelennek a családtagjaid is... 

Igen, ezzel is a borászat családiasságát szeretnénk megmutatni, hogy mi vagyunk azok, akik a gépezet mögött állunk, de emellett itt is fontos volt, hogy humorral fűszerezzünk. Az édesapám az ezredes címkén látható, az édesanyám a csak az ízéért címkén, és a testvérem is rajta van a moorer címkén.

csalad2.jpgAzért döntöttetek ezek mellett a sztoris, feltűnő címkék mellett, hogy a vásárló jobban észrevegye? Mert a design ugye elsődleges marketing eszköz.

Szerintem kétféle borvásárló van, van a tudatos és van az érdeklődő. A tudatos borvásárlónál ugye dönt a termőhely,  a termelő, az évjárat,  a fajta, a minőségi besorolás. Nagyon ritka, hogy a tudatos borvásárlónál a címke döntsön. Aki nem tudatosan vásárol bort, azt nyilván befolyásolja, hogy mit lát a palackon, hogy tetszik-e neki.

cimkek1.jpg

Mi egy induló pincészet voltunk, vagyunk, a brand még csak most kezd ismertebb lenni, éppen ezrét nagyon tudatosan kell nyúlnunk a címkékhez. A márka felfuttatásában úgy döntöttünk a sajátos kommunikációra és  a csomagolástechnikába is sokat invesztálunk.

katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!

26423_339948068917_5422215_n.jpg

26423_339948053917_171469_n.jpg

26423_339948083917_3595713_n.jpg

A csomagolásnál tehát összegezve azt választottuk, hogy legyen rendkívül friss, üde, szerethető, legyen benne valami művészi vonal és az egész legyen egy picit különlegesebb, vagányabb, mint a többi.

A designnal és az üzeneteinkkel azt kommunikáljuk, hogy ma Magyarországon jó borásznak lenni. Önazonos üzenet ez természetesen, hiszen szeretem ezt a mesterséget és nem választanék mást. A borászat nekem a szenvedélyes hétköznapokról szól, szeretem a bor szerepét az életemben. 

katARTik élet és stílus, megtalálod a facebookon ITT, vagy az INSTAGRAMON ITT!

Miklós Csabi borásszal a Bazilikánál lévő DiVinoban rendszeresen találkozhattok

Borász vagy, vagy csak van kedvenc pincészeted, aminek a borainak a designjáról olvasnál? Küldd el 
témajavaslatodat a katartikblog@gmail.com címre

süti beállítások módosítása