katartik

Designer táskák szemétből

2013. július 11. - ruttnerkata

Az újrahasznosítás fontosságára egyre többször és egyre több platformon hívják fel az emberek figyelmét. A szemét tudatos feldolgozása pedig nem csak a környezetvédelemnek, hanem a divatnak is jól jöhet. Ki gondolna arra, egy Túró Rudi vagy egy chips elfogyasztása után, hogy milyen jól is mutatnának ezeknek a nassolni valóknak a papírjai kiegészítőként. Puskás Krisztának az Infinity Paper Design alkotójának bizony eszébe jutott, és miután a tervezőnek fontos ügy az újrahasznosítás elkezdett papírból táskákat, öveket, fülbevalókat alkotni. Két egyforma darabot még nem készített, egyedi alkotásai közt találunk táskát Túró Rudis, Chipses vagy más újság papírjából. Interjú. 

 

542852_106584732862081_267108935_n.jpg

421349_154106974776523_959711701_n.jpg

Miért pont papírból kezdtél alkotni, hogy jutott eszedbe?
 
Interneten láttam, hogyan készítik ezeket a táskákat és azt gondoltam ez nekem is menne. Persze az is nagyon tetszett, hogy a papírt ily módon újra tudom hasznosítani.  
Az első táska elkészítése után már tudtam, hogy megtaláltam azt az utat, ami valóban az enyém és nagy örömmel vetettem bele magam a munkába.
 
Mi volt az első darab amit készítettél?
 
Egy kisebb táska, csakis Túró Rudi papírból! 

Milyen papírból készített táskáid vannak?
 
A legfontosabb, az újrahasznosítás. Papír hulladék helyett viselhetjük divatos kiegészítőként, és ez jó! Újságok, katalógusok, színes szórólapok, magazinok a leggyakrabban használt alapanyagok, hiszen ez kerülne a kukába legnagyobb mennyiségben.
De természetesen a díszes, vidám mintájú csomagoló papírok is kiválóan mutatnak, akár ékszerként is.
Pöttyös fóliából és Chips-es zacskóból is alkotok! 
945704_140881816099039_1826295204_n.jpg
431890_139218732932014_1277619037_n.jpg
fotó (36).JPG
 
Mennyi ideig tart egy papírtáskát megcsinálni és milyen technikával készíted?
 
Erre nincs konkrét válasz. Hajtogatással készítem, de sok művelet előzi meg és követi a technikát, hogy a végeredmény egy kisebb-nagyobb táska legyen. A legkevesebb 5 óra, de a legnagyobbat 5 napig csináltam.
 
Esőben lehet a táskáidat hordani? Kezeled a papírt valamivel, hogy mondjuk ne ázzon el...?
 
Ernyő alatt bátran! A táskák strapabíróak és mérsékelten vízállóak. Minden egyes elemet  vízhatlanná teszek, mielőtt összehajtom, majd egymásba fűzöm, majd összevarrom... 

A táskákon kívül még milyen kiegészítőket készítesz?
 
Most már készítek ékszereket, övet, mobiltelefontartót, pénztárcát, neszesszert is vagy amit éppen rendelnek tőlem. Nemrég valakinek a kedvenc szandáljához készítettem táskát.
 
486374_128957057291515_1288518960_n.jpg
logo_katartik.jpg531061_114591808728040_26406112_n.jpg
 
Mennyire kedvelik itthon a papírból készült dolgaidat, több tervezőtől hallottam már, hogy nehéz itthon az újrahasznosított dolgokkal kereskedni, mert valamiért nem olyan nyitottak rájuk az emberek?
 
Akik tőlem kérnek, maguk is velem közösen alkotnak. Kétszer nem készítettem még el semmit! Nagyon szeretik a vásárlóim azt, hogy egyszerű dolgokból, a saját elképzelésük általam megvalósul.
Én nem törekszem rendíthetetlenül a kereskedésre. A sikeres alkotó szerintem nem eladni akar, hanem átadni egy darabot önmagából. Amikor azt látom, hogy boldogságot adok a táskáimmal, ékszereimmel másnak, akkor abban az örömben benne vagyok én is, és ez nagyon jó érzés.

Mi a következő, amit tervezel?
 
Szeretném, ha minél szélesebb körben elterjedjen az az alapgondolat, hogy ne tekintsünk mindenre hulladékként, amit kidobunk. Az újrahasznosításban nagyon nagy lehetőségek rejlenek és nemcsak a művészetben. Fontosnak tartom, hogy mindig valami újat is mutassak, hiszen nemcsak a kidobásra szánt papírt lehet máshogyan felhasználni. Sok más olyan anyag létezik, amelyekből hasznos vagy éppen nem mindennapi, különleges tárgyakat lehet készíteni. Épp annyira hiszek a folyamatos megújulásban, mint a kidobásra szánt szemét újjászületésében.
fotó (37).JPG
 
270756_143914549129099_181897637_n.jpg
süti beállítások módosítása