katartik

Magyar designer táskák a fesztiválszezonra

2013. július 09. - ruttnerkata

Egy kis vidék a városi létben! Ez jellemzi leginkább a Buttondoll Design legújabb táska kollekcióját. A márka tervezője, Szabó Márta nyári lenvászon táskáit festőhengerrel nyomott mintákkal díszíti, így adja vissza a vidék lassúbb ritmusát, varázsát. De a nyugival szemben örülhetnek a városi pörgést kedvelők is, hiszen a nyári kollekció, egy textilből és műbőrből készült parti szettet is tartalmaz. A táskák nem mellesleg tökéletesen alkalmasak fesztiválozásra, hiszen nem csak divatosak és egyediek, hanem praktikusak is. Bújtatók segítségével akár nadrágunkra is rögzíthetjük azokat,  így a szabadtéri bulizáskor biztosan nem feszengünk attól, hogy hova tegyük, vagy hol hagytuk a táskánkat, emellett pedig még jól is nézünk ki. 

A Buttondol RETRO CHIC kollekció táskájáért pedig játszani is lehet! Részletek az interjú után. 

 

05_party_03.jpg

 

1044999_583745361666338_1134353780_n.jpg

Mesélj az új kollekcióról, amelyben két stílus táskából is válogathatunk! Miért pont ilyenek lettek? 

Idén nyárra csajos, könnyed, praktikusan is viselhető, kisebb méretű táskákat terveztem. A RETRO CHIC táskák lenvászon anyagból készülnek, és régi festőhengerekkel nyomott mintával díszítem őket. A családi örökségből maradt hengereket régóta szerettem volna használni, míg végül tavaly nyáron, a vidéken töltött pihenésemen előkerestem őket a padlásról és elkezdtem papíron, majd régi vásznon kipróbálni a mintákat. A lenyomatokkal és a hengerekkel visszatérve nekiálltam a tervezésnek. Azt szerettem volna, ha a vidéki hangulat varázsa - amit számomra ezek a minták jelentenek a nagyszülők szobáinak falairól - születik újra a mindennapok használatában.

A letisztult színek és természetes anyag ellenpólusaként egy bulisabb, vidámabb vonalat is terveztem a nyárra, hiszen én magam is egy vidéki és egy városi lány elegye vagyok, mindkét pólus bennem van, ez lett a PARTY CHIC! A PARTY CHIC táskák kétféle fazonban (sima és lehajtható) készülnek, a textil mellett műbőrt is használtam. Amit fontos megemlíteni, hogy minden táska egyedi, nem készült egy fazonból két ugyanolyan. Mindkét kollekció darabjai a nyári bulizós estéken és a fesztiválszezonban hivatottak gazdájukat szolgálni.

Milyen technikával készíted a táskákat? 

Minden darabot én készítek a műhelyemben, gondosan ügyelve a kivitelezés minőségére. A RETRO CHIC táskák textilfestékkel hengerezettek, a zipzár és a bújtató kötél kézzel festett. Belül egy külön zseb könnyíti meg a rendszerezést és zipzár védi az értékeket; lehajtás után pedig mágneszárral záródik. A PARTY CHIC táskák műbőr és textil kombinációjával készülnek, belül szintén van egy zseb és zipzárral záródnak.

1012184_584450611595813_1612363624_n.jpg

Ahogy láttam a táskák akár a nadrágunkra is csatolhatóak, így a fesztiválszezonban különösképpen jól jönnek…

A praktikusság mindig is fontos volt számomra a tervezésnél, a RETRO CHIC táskák bal és jobb oldalas bújtatóval készülnek, hogy bal és jobb kezesek számára is “kézre essenek”. A fotózás során jött ötlet volt, hogy a nadrágra is rögzíthető és így a nyári fesztiválokra különösen könnyed viselet. A PARTY CHIC táskák pedig lecsatolható bújtatóval készülnek és bal és jobb oldalra is rögzíthetőek, illetve igény esetén láncból készült vállpánt is rendelhető hozzájuk.

Milyen lányoknak tervezel főleg, szerinted kik szeretik a cuccaidat?

Első sorban igazi egyéniségeknek tervezek. A vásárlóim életkora változó, de elsősorban a 15-40 éves korosztálynak tervezek, aki szereti a minőségi, különleges és egyedi darabokat. Táskáimat szeretik a külföldiek is, legutóbb a Grand Village-ben egy forgatás után, Arimori Narimi, japán színésznő vásárolta fel a Retro Chic készlet felét, így most már Japánba is utaztak táskáim!

945345_569502729757268_608903354_n.jpg

04_party_02.jpg

 

01_retro_01.jpg

Egyébként mióta létezik a Buttondoll? Nézegettem a dolgaidat és láttam, hogy babákat is készítesz? Melyik volt előbb a táska vagy a baba projekt?  

Pár évet visual merchandiserként dolgoztam külföldön és elvégeztem egy divat kurzust egy kinti design akadémián. Hazatérve, 2009-ben döntöttem a tervezés mellett saját márkanév alatt. A Button Up táskák születtek meg először, szerettem volna a praktikusságot előtérbe helyezni és olyan táskát tervezni, ami átpakolás nélkül megújulhat, így készültek el a legombolható előlapos táskák. Jelenleg ezek a táskák fejlesztés alatt vannak és hamarosan új formában fognak visszatérni. A táskák mellett a babák ötlete kiegészítő termékként jött, mint táskadísz, de ma már önálló vonalat képviselnek a személyre szabott babák formájában. Az utóbbi évben a Buttondoll kicsit háttérbe szorult egy másik szerelem, a Grand Village design shop megálmodása és működtetése miatt, de idén új ötletekkel és anyagokkal tértem és térek vissza.

Miért és kinek készíted a divatbabákat? 

A divatbabák igazi divatőrült csajok, 5 karakter, 5 stílus. A Facebook oldalukon nyomon követhetőek a mindennapjaik, olvashattok a divatról, zenéről, filmekről alkotott véleményeiket, benyomásaikat a nagyvilágról. A babák 45 cm magasak, arcuk minden darabnál kézzel festett, eddig a Saturday Night Fever kollekció készült el. Az újabb kollekciók terve viselhető darabokkal már körvonalazódik a fejemben.

08_baba_02.jpg

 

Hogy készülnek a babák? Mi inspirálja őket, és mi a táskákat? 

A személyre szabott babák kézzel festettek. Az inspirációt fotók adják, készülnek barátoknak, családtagoknak, illetve esküvőre, de sokan készíttetnek magukról is, hogy ajándékba adhassák szeretteiknek. A táskák esetében az inspiráció bárhonnan jöhet, hiszen mindenből nyerhet inspirációt az ember, csak nyitottnak kell lenni a világra.

Jövőbeni célok?

Szeretném minél nagyobb közönséggel megismertetni a munkáimat, lehetőség szerint külföldön is és szeretnék minél több “vidéket” belecsempészni a városi emberek életébe, megismertetve ezáltal velük olyan szegmenseket, mintákat, hangulatokat, ami eddig ebben a fiatalos értelemben nem volt része a városi szubkultúrának.

jatekra.jpg

NYERJ BUTTONDOLL DESIGN RETRO CHIC TÁSKÁT

Ha van kedved, 

1 Lájkold a Buttondoll Desing facebook oldalát ITT

2. Lájkold a katARTik facebook oldalát ITT

3. Oszd meg a játék nyeremény táskáját ITT

4. Küldd el a katartikblog@gmail.com-ra JÁTÉK tárggyal arra a kérdésre a megfejtést, hogy melyik japán színésznő vásárolta fel a Buttondoll Design fél készletét a budapesti Grand Village-ben ( a megfejtés az interjúban) 

A játék 2013. július 14-ig tart, 15-én sorsolok! 

süti beállítások módosítása