katartik

Café Panini - Skandináv Budapest

2012. július 22. - ruttnerkata

Egy szelet Skandinávia a Duna mellett. Ez volt az első gondolatom, amikor ma beültem a Café Panini nevű helyre. Újlipótváros szívében egy svéd designú kávézó, ahol minimál az enteriőr, remek a kiszolgálás, isteni az étel, és vannak könyvek, na meg lámpák az ablakban. 


Forrás: Café Panini





A fehér falak, a barna és szürke bútorok, az ablakba lógatott lámpák miatt azt éreztem a Café Paniniban, olyan mintha Svédországban lennék. ( Svédországban szokás lámpát tenni az ablakba). Na meg egy kicsit talán azért is, mert a szőke rövid hajú pincér lány, aki felvette a rendelésünket, első ránézésre teljesen úgy nézett ki, mint svéd mániás barátnőm, aki Stockholmba költözött két éve.


Forrás: Café Panini

Többször jártam már Stockholmban, ez a hely pedig nekem maga Svédország, Budapesten. Lehet a Café Panini tulajdonosának nem volt célja a skandináv miliő megteremtése, én mégis úgy éreztem magam, mintha Stockholm egyik design kávézójában ültem volna.

Forrás: Café Panini
A hely egyébként otthonos, szürke sarokülőinél be lehet kuckózni, falra fúrt könyvespolcai alatt az asztalok pedig tökéletes színterei egy jó kis barátnős fecsegésnek. Terasz ugyan nincs, de az utcafrontra is ki lehet ülni, egy-egy asztal húzódik meg az ablakok és a napellenző alatt, panorámával a Dunára.
Az étlap színes, reggelivel, házi limonádéval, házi gyümölcsösteával, turmixokkal, macikávéval, borokkal, salátákkal, paninivel és még sorolhatnám hogy miféle finomságokkal várják a vendégeket.
A paninik fajtáit írókról, zenészekről, filózofusokról nevezték el, szóval érezhető a hely intellektualitása és közönsége is.
Ez pedig számomra indok arra, hogy visszatérjek.

Café Panini
Budapest, Radnóti Miklós utca 45.



Forrás: Café Panini

Forrás: Café Panini

Forrás: Café Panini

A hangsúly a házi készítésű gyümölcsös teán van

Forrás: Café Panini

Forrás: Café Panini




süti beállítások módosítása