katartik

InstaBERLIN - Budapest ist ein Berliner

2012. július 10. - ruttnerkata

Három napot voltam Berlinben. Megfogott. Igazi kultváros. Bár munka miatt mentem, így csak egy napom volt arra, hogy a kötelező köröket lefutva, felülve egy hajóra és nagy sétákat téve a városban, beszippantsam a hangulatot. Ezeket a fotókat, akkor készítettem. Aztán tegnap az alul olvasható interjúrészletet olvasva megörültem, mert én is úgy érzem, hogy valamiféle ikerkapcsolat az, ami Berlin és Budapest közt van. Budapest ist ein Berliner vagy fordítva.... 

"Van egy város, amely bizonyos szempontból Budapest ikervárosa lehetne, mivel pontosan ugyanebben a cipőben jár: ez Berlin. Onnan is kivonult az ipar, nincsenek nagy cégek, ennek ellenére új kreatív központ, úgynevezett kultváros lett. Mert Berlin más irányba indult el. Amikor Budapesten vagyok, olyan érzésem van, hogy mindkettő "feel-good" nagyváros. És az ilyen feel-good nagyvárosok elsők között szorgalmazzák a városi kertészkedés terjesztését; ők alakítják át a posztindusztriális helyszíneket kreatív központokká; és felismerik, hogy a kreativitás és a design nem csupán arról szól, hogy újabb és újabb kézzelfogható tárgyat tervezünk."

/Zuzanna Salska trendkutató - origo.hu/

Brandenburgi kapu

 

Szocializmusra épülő turizmus/Trabant túrák állomása 


Berlini fal

 

Berlini fal
Tévétorony

 

 

Berlini fal

 

süti beállítások módosítása